Nowy prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego spełnił obietnicę daną polskim kibicom na antenie RMF FM. Zaraz po wyborach, w Rozmowie w południe, zadeklarował, że pozyska dla komitetu nowego sponsora. Dziś w Centrum Olimpijskim w Warszawie podpisana została umowa z nowym partnerem. Najbardziej skorzystać mają sportowcy już podczas czerwcowych Igrzysk Europejskich w Krakowie i Małopolsce.

Nowym sponsorem PKOl-u została Krajowa Grupa Spożywcza S.A. z marką Polski Cukier

"To przełomowy moment w historii Polskiego Komitetu Olimpijskiego, bo po raz pierwszy PKOl zyskując tak silnego partnera, przekazuje środki dalej do polskich związków sportowych, które na strojach podczas Igrzysk Europejskich będą miały logo marki Polski Cukier. Jestem dumny, że moja filozofia redystrybucji środków do pzs-ów znalazła zrozumienie w oczach naszego partnera. Cieszę się także, że ta umowa z Krajową Grupą Spożywczą S.A jest pierwszą, ale z pewnością nie ostatnią, o czym świadczy porozumienie, które dziś podpisaliśmy, a które zakłada długofalową współpracę" - powiedział Radosław Piesiewicz prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.  

Logotyp marki Polski Cukier znajdzie się na oficjalnych strojach reprezentacji Polski na III Igrzyska Europejskie Kraków-Małopolska 2023, które rozpoczną się już 21 czerwca na Stadionie Miejskim im. Henryka Reymana w Krakowie. Impreza potrwa do 2 lipca. W dwóch poprzednich edycjach tej imprezy biało-czerwoni wywalczyli 34 medale (5 złotych, 9 srebrnych, 20 brązowych). Tegoroczna edycja jest szczególnie ważna dla Polskiego Komitetu Olimpijskiego ze względu na możliwość walki o kwalifikacje olimpijskie do Igrzysk XXXIII Olimpiady Paryż 2024.

W ramach umowy sponsorskiej Krajowa Grupa Spożywcza S.A. oraz marka Polski Cukier otrzymują prawa do używania tytułów: "Sponsora Polskiej Reprezentacji na III Igrzyska Europejskie Kraków-Małopolska 2023", "Sponsora Polskiej Młodzieżowej Reprezentacji na EYOF Maribor 2023", "Sponsora Polskiej Reprezentacji na Igrzyska Sportów Plażowych Bali 2023", "Sponsora Polskiego Komitetu Olimpijskiego" oraz "Sponsora Polskiego Ruchu Olimpijskiego".

"Z satysfakcją rozpoczynamy współpracę z PKOI, która stanowi solidną podstawę dla rozwoju dalszych działań. Ta doniosła inicjatywa symbolizuje nasze zaangażowanie w rozwój sportu w Polsce i nasze pragnienie wspierania polskich sportowców na ich drodze do osiągania wspaniałych sukcesów olimpijskich. Należy podkreślić, że wspieranie sportowców jest elementem misji i strategii Krajowej Grupy Spożywczej S.A. Współpraca z PKOI przyczyni się do dotarcia do konsumentów z ofertą marki "Polski Cukier" i podkreślenia, że jest to całkowicie polski produkt. Ponadto promowanie polskich wyrobów to nie tylko szansa na zwiększenie sprzedaży i zysków, ale także działanie na rzecz dobra całego kraju. Od teraz Krajowa Grupa Spożywcza razem z Polskim Komitetem Olimpijskim stworzy niezwykłą drużynę, która będzie dążyć do osiągania najwyższych celów sportowych. Cieszymy się na wspólną podróż, w której będziemy świadkami niesamowitych sukcesów polskich sportowców na arenie międzynarodowej" - powiedział Prezes Krajowej Grupy Spożywczej S.A. Marek Zagórski.