Po wakacyjnej przerwie ruszy kolejny etap inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na trasie Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Od czwartku na odcinku Kraków – Zakopane będzie kursowała zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi Intercity. Za składy Polregio pojadą autobusy na odcinku Sucha Beskidzka – Zakopane.

Rozpoczynający się 1 września etap robót na kolejowej Zakopiance ma potrwać do grudnia. Prace będą polegały na przebudowie stacji w miejscowościach: Osielec, Chabówka, Skawa oraz przystanku Szaflary Wieś. Prace będą także prowadzone na szlaku Szaflary - Biały Dunajec oraz na stacji końcowej w Zakopanem.

Co zmieni się po przebudowie?

Jak zapowiada PKP, pasażerowie zyskają dostępniejsze, lepiej przygotowane do podróży perony. Prace obejmą również przebudowę torów, sieci trakcyjnej na stacjach, przepustów oraz przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem. Po modernizacji ma poprawić się jakość trasy kolejowej pod Tatry, a także wzrosnąć poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej.

Modernizacja kolejowej zakopianki, prowadzona jest w ramach projektu "Prace na liniach kolejowych nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane". Na realizację zadania przeznaczono ponad 1,1 mld zł netto.

Kraków - Zakopane

Celem przebudowy trasy kolejowej Kraków - Zakopane jest skrócenie czasu podróży pociągiem do stolicy Tatr, zwiększenie dostępności do kolei i komfortu pasażerów oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Szacowany czas przejazdu po zakończeniu inwestycji ma wynieść nieco ponad 2 godziny. Zakończenie wszystkich prac na trasie planowane jest na koniec 2023 r.

Do tej pory przebudowano już 21 stacji i przystanków między Skawiną a Zakopanem, a także zmodernizowano 125 przejazdów kolejowo-drogowych na trasie między Skawiną a Suchą Beskidzką ora Chabówką a Zakopanem.

Szczegółowe informacje o zmianach w kursowaniu pociągów pod Tatry są dostępne na portalpasazera.pl oraz na stronach internetowych przewoźników.