Kierowcy ciężarówek zbyt długo siedzą za kółkiem, nagminnie skracają też swój obowiązkowy odpoczynek. Takie są wyniki kontroli Inspekcji Transportu Drogowego oraz Państwowej Inspekcji Pracy. Na każde 10 przypadków nieprawidłowości stwierdzonych podczas kontroli 8 dotyczy czasu pracy i oszukiwania tachografów.

Zatrważająca jest skala łamania tych przepisów. W Świętokrzyskiem inspekcja pracy skontrolowała 21 firm transportowych i tylko w jednej wszystko było w porządku. W 16 kierowcy wypoczywali tylko połowę wymaganego czasu, w 13 prowadzili ciężarówki bez żadnych przerw dwa razy dłużej niż powinni. Przemęczony kierowca może stanowić podobne zagrożenie na drodze jak kierowca będący pod wpływem alkoholu - podkreśla Alvin Gajadhur z Inspekcji Transportu Drogowego.

W październiku w tragicznym wypadku busa na Mazowszu zginęło 18 osób. Prokuratura w Radomiu wciąż szuka kierowcy cysterny, którą wyprzedzał bus. Samochód widać na nagraniu z monitoringu, ale z powodu mgły śledczy nie mogą go zidentyfikować. Na początku listopada po pierwszej opinii biegłego jako przyczynę wypadku będzie można potwierdzić lub wykluczyć awarię któregoś z samochodów.