Sobota, 25 czerwca, czyli czas na wielkie otwarcie wakacji z RMF FM w Mikołajkach. Były gwiazdy, konkursy, koncerty! Zaczęliśmy od wspólnego, żeglarskiego śniadania, a skończyliśmy na wielkiej imprezie!

Tegoroczne wakacje z RMF FM zaczęliśmy w Mikołajkach. Żar lał się z nieba, wiatr delikatnie wiał - warunki idealne, by żeglować i odpoczywać!

Na początek było wielkie żeglarskie śniadanie z kucharzem Damianem Kordasem - żeglarska jajecznica.

Żeglarska kojarzy mi się z taką bardzo pożywną. Zresztą śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, musi być pożywne, dlatego do mojej jajecznicy dodaliśmy karmelizowaną cebulę i lokalną kiełbasę z dzika - mówi Damian Kordas. Ta pyszna jajecznica powstała ze 150 jaj.

Była super. Te dodatki... Chętnie bym tam wszedł do tej miski - śmiał się pan Mirek, który do Mikołajek przyjechał z córką Kornelią.

Byliśmy w strefie specjalnej wzdłuż popularnego deptaka turystycznego. Obok - na molo - była też nasza scena, na której odbywały się koncerty! Byli z nami:

• Stan Zapalny
  • Viki Gabor
  • Oskar Cyms
  • Danzel
  • Gromee & Bryska

Na naszych słuchaczy czekały konkursy z cennymi nagrodami Śpiewanie w BYLE CZYM i niezapomniane, muzyczne spotkania z gwiazdami. Była także wata cukrowa, którą przygotowywała dla was Viki Gabor.

Karolina, Lena i Michał wstali o 2:30, aby pojawić się na otwarciu wakacji z RMF FM. Przyjechali ze Skarżyska-Kamiennej. Piękna pogoda, nic tylko odpoczywać - mówił Michał.

Relacje z tego wydarzenia przez cały dzień mogliście śledzić na naszej antenie.

Dodatkowo od godz. 7:00 mieliśmy specjalne wydania Faktów RMF FM. Część serwisu prowadzona była wprost z naszego letniego studia w Wiosce Żeglarskiej w Mikołajkach. Magdalena Wojtoń i Piotr Bułakowski mówili o atrakcjach Mikołajek i bliskiej okolicy.

Nie brakował oczywiście rozmów o bezpieczeństwie na wodzie. W Faktach RMF FM gościliśmy m.in. policyjnych wodniaków i ratowników Mazurskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Miłośnikom jazdy na rowerze podpowiadaliśmy natomiast, gdzie w okolicy można "poczuć wiatr we włosach", czyli gdzie są najlepsze i najpiękniejsze trasy.

Występ i spotkanie z Viki Gabor

Viki Gabor była jedną z wielu gwiazd, które razem z nami otwierały lato w Mikołajkach! 14-letnia piosenkarka i zwyciężczyni Eurowizji Junior zaprezentowała na scenie swoje największe muzyczne hity.

Wyjątkowy koncert Stana Zapalnego

Stan Zapalny to kolejny artysta, który otwierał z nami lato w Mikołajkach! Wokalistka wykonał swój hit "Ego" podczas rejsu żaglówką RMF FM. Ten moment był szczególnie wyjątkowy, ponieważ razem ze Stanem w rejs wyruszyła para naszych słuchaczy.

Danzel wykonał swój największy przebój

Po 15 impreza nabrała jeszcze większego tempa. Lato w Mikołajkach z RMF FM otwierał także Danzel! Belgijski piosenkarz i zwycięzca programu "Twoja twarz brzmi znajomo" przyjechał na Mazury, aby wykonać przed publicznością swój hit "Pump It Up"!

Śpiewanie w BYLE CZYM

Tym razem gwiazdami sceny RMF FM w Mikołajkach zostali... nasi słuchacze! Osoby w wyjątkowych przebraniach zaśpiewały w BYLE CZYM! Nie zabrakło oczywiście nagród, a karaoke poprowadził Oskar Cyms.

Gromee i Bryska rozkręcają imprezę

Otwarcie lata z RMF FM w Mikołajkach zakończył występ Gromee'go i Bryski! Jeden z najpopularniejszych polskich DJ-ów i różowowłosa wokalistka przyciągnęli tłumy pod scenę!

"Mazury to cudowne połączenie różnych kontrastów"

Joanna Durkiewicz ze Związków Żeglarskich podkreśla, że Mazury są magiczne. Dla nas jest to pierwszy sezon po dwóch latach ciężkiej pandemii, na który bardzo czekaliśmy. Te nadzieje związane z nadchodzącym latem są u nas ogromne - mówi.

Mazury są dla każdego, bo - być może - jest taki stereotyp utarty, że Mazury to tylko żeglowanie, to tylko pływanie. Nie, tutaj można równie cudownie odpocząć w lasach, można dotlenić głowę, można się naprawdę zrelaksować jeżdżąc na rowerze, odwiedzając Puszę Piską, odwiedzając Szlak Wielkich Jezior Mazurskich - dodaje.

Jak zaznacza, Mazury to cudowne połączenie różnych kontrastów. Takie miejsce, jak Mikołajki, gdzie cudownie się bawimy, odpoczywamy poprzez imprezę, natomiast możemy znaleźć szuwary, dzicz, rozbić namiot i w taki sposób również odpoczywać - zaznacza.

Daniel Borkowski, ratownik MOPR-u przypomina, że na łodzi musimy mieć kamizelki i kapoki.

Jeżeli znajdujemy się na jakiejś jednostce, to warto te kamizelki mieć pod ręką, a najlepiej na sobie. Pogoda na Mazurach jest bardzo zmienna - mówi.

Jeżeli wynajmujemy np. jacht, to pierwszą podstawową sprawą jest to, że powinniśmy wiedzieć, gdzie kamizelki się znajdują. Powinno ich być tyle, ile jest miejsc na pokładzie - dodaje.

Zachęcamy również do zabawy w naszym quizie!

Król Sielaw

W mazurskich Mikołajkach jest jeden król - Król Sielaw.  Tę rybę spotkamy w herbie, a także w wielu punktach miasta. Z Królem Sielaw wiąże się też pewna legenda.

Legenda opowiada o tym, że kiedyś rybacy złapali Króla Sielaw. On, aby im umożliwić dobre połowy, a samemu być wolnym, poprosił o uwolnienie, a w zamian będzie ich strzegł. Dzięki temu przez cały sezon rybacy mogą czuć się bezpieczni na jeziorach, bo ich Sielaw strzeże - mówił Jarosław Puszko z Centrum Kultury w Mikołajkach.