Francuz Sebastian Ogier jadący Volkswagenem Polo WRC wypadł z trasy pierwszego, piątkowego odcinka specjalnego Rajdu Niemiec, dziewiątej rundy mistrzostw świata i stracił prowadzenie. Robert Kubica (Citroen DS 3 RRC) utrzymał pozycję lidera w klasie WRC-2. Michał Kościuszko doznał urazu kręgosłupa.

Lider klasyfikacji generalnej mistrzostw świata Ogier nie zahamował przed zakrętem, pojechał prosto i uderzył w słup. W jego samochodzie uszkodzone zostało przednie, lewe zawieszenie.

Francuz dojechał do mety odcinka, ale do jego zwycięzcy Belga Thierry'ego Neuville (Ford Fiesta WRC) stracił prawie 2,5 minuty. Jak poważne są uszkodzenia samochodu Ogiera, będzie można stwierdzić dopiero po trzecim piątkowym OS-ie, gdy kierowcy zjadą do serwisu.

Kubica zajął w swojej klasie trzecie miejsce, ale pomimo tego zdołał utrzymać pozycję lidera w WRC-2. W klasyfikacji generalnej jest ósmy ze stratą 1.39,2 do prowadzącego w imprezie Fina Jari-Mattiego Latvali (VW Polo WRC). 

Michał Kościuszko doznał urazu kręgosłupa

Michał Kościuszko doznał urazu kręgosłupa na pierwszym dzisiejszym odcinku specjalnym Rajdu Niemiec. Sytuacja miała miejsce podczas pokonywania jednej z hop na oesie Mittelmosel1. Przez kilka minut polski kierowca jadący w barwach RMF FM miał duże trudności z oddychaniem i prowadzeniem samochodu. Poczułem silne uderzenie w plecy i ból. Miałem duże trudności ze złapaniem oddechu i w związku z narastającym bólem trudność w dojechaniu do mety. Nie wiem co będzie dalej - powiedział Michał

Załoga LOTOS Rally Team po trzech odcinkach specjalnych Rajdu Niemiec zajmuje 9. miejsce w klasyfikacji WRC. Pomimo kłopotów z kręgosłupem Michał Kościuszko zdecydował się wystartować do kolejnego w pętli odcinka Moselland1.

W piątek zawodnicy mają do przejechania 132 km odcinków specjalnych. W sobotę zaplanowano rywalizację na terenie poligonu wojsk pancernych (OS 41,08 km), a w sumie sześć OS-ów o długości 153,7 km. W niedzielę na zakończenie imprezy pozostaną do rozegrania dwa odcinki specjalne.

W ciągu czterech dni ADAC Rallye Deutschland kierowcy przejadą łącznie 1243,3 km, w tym 16 odcinków specjalnych o łącznej długości 371,8 km.

(jad)