Spółka zarządzająca tunelem pod kanałem La Manche ogłosiła, że wprowadziła po francuskiej stronie dodatkowe zabezpieczenia zapobiegające zakłóceniom ruchu pociągów przez imigrantów. To m.in. ogrodzenia i kamery. Zwiększono także liczbę funkcjonariuszy pilnujących infrastruktury wokół tunelu.

Spółka zarządzająca tunelem pod kanałem La Manche ogłosiła, że wprowadziła po francuskiej stronie dodatkowe zabezpieczenia zapobiegające zakłóceniom ruchu pociągów przez imigrantów. To m.in. ogrodzenia i kamery. Zwiększono także liczbę funkcjonariuszy pilnujących infrastruktury wokół tunelu.
Dodatkowe zabezpieczenia przeciw migrantom po francuskiej stronie kanału La Manche (zdj. ilustracyjne) /SIMELA PANTZARTZI /PAP/EPA

Migranci przez kanał La Manche próbują dostać się do Wielkiej Brytanii. W tunelu wielokrotnie dochodziło do wstrzymania ruchu i znacznych opóźnień, ponieważ uchodźcom udawało się przedostać do pociągów albo do tunelu. Dochodziło w związku z tym również do wypadków śmiertelnych.

Dodatkowe zabezpieczenia to m.in. kolejne ogrodzenia, kamery i 450 funkcjonariuszy policji pilnujących infrastruktury wokół wylotu tunelu niedaleko miasta Calais na północy Francji. Wprowadzono je w październiku 2015 roku, a sfinansowano w znacznej mierze z brytyjskiego budżetu. Rząd w Londynie przekazał na to 7 mln funtów.

Nie było zakłóceń ruchu od połowy października 2015 roku, więc można powiedzieć, że kombinacja dodatkowych płotów i zwiększonej obecności policji okazała się wysoce skuteczna - powiedział rzecznik Eurotunnelu, John Keefe. Dodał, że bez przeszkód kursują zarówno superszybkie pociągi pasażerskie Eurostar jak i pociągi służące do przewozu samochodów i towarów.

(dp)