Badania przeprowadzone przez firmę GfK w Ameryce, Europie i Azji wykazały, że użytkownicy iPhonów są najbardziej wierni swojej marce. Aż 84 proc. z nich po raz drugi wybrałoby tego samego smartfona firmy Apple.

Mniejszym powodzeniem cieszy się system operacyjny Android. Po raz drugi wyposażone w niego urządzenie kupiłoby sobie 60 proc. ankietowanych. Z kolei tylko czterdziestu ośmiu na stu użytkowników smatrfonów BlackBerry, deklaruje, że nie wymieni ich na produkty innych firm.

Klienci najczęściej przywiązują się do konkretnego urządzenia lub systemu operacyjnego ze względu na łatwość obsługi. Powód ten podało aż 70 proc. respondentów.

Wyniki badań są kolejnym dowodem, że Apple odniosło gigantyczny sukces. Sprzedaż iPhonów szybko się zwiększa, odkąd w 2007 roku zaprezentowano pierwszy model tego smartfona. Konkurenci depczą jednak kalifornijskiemu koncernowi po piętach. O lepszą pozycję na rynku telefonii komórkowej chce walczyć Microsoft. Jego bronią mają być nowe systemy operacyjne, takie same dla komputerów osobistych, tabletów i smartfonów.

The Telegraph