Nominowane do Złotego Globu ścieżki dźwiękowe do „Samotnego mężczyzny” Toma Forda i „W.E. Królewskiego romansu” Madonny. Romantyczne tematy z „Ucieczki od jutra” Randy’ego Moore’a i „Romea i Julii” Carla Carlei oraz mroczne i niepokojące suity ze „Zwierząt nocy” Toma Forda i telewizyjnego „Domu grozy”. Koncert muzyki polskiego kompozytora Abla Korzeniowskiego zainauguruje tegoroczną, 10. edycję Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie!

Nominowane do Złotego Globu ścieżki dźwiękowe do „Samotnego mężczyzny” Toma Forda i „W.E. Królewskiego romansu” Madonny. Romantyczne tematy z „Ucieczki od jutra” Randy’ego Moore’a i „Romea i Julii” Carla Carlei oraz mroczne i niepokojące suity ze „Zwierząt nocy” Toma Forda i telewizyjnego „Domu grozy”. Koncert muzyki polskiego kompozytora Abla Korzeniowskiego zainauguruje tegoroczną, 10. edycję Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie!
Abel Korzeniowski /Newscom/John Angelillo/UPI /PAP

Od 2006 roku Korzeniowski mieszka w Los Angeles. Współpracuje z gwiazdami światowego kina (m.in. z Tomem Fordem i z Madonną). Ma na koncie nominacje do Złotego Globu za muzykę do filmów "Samotny mężczyzna" i "W.E. Królewski romans", do nagrody BAFTA za "Zwierzęta nocy" oraz do nagrody Emmy za ścieżkę dźwiękową do serialu "Dom grozy". Kolekcję wyróżnień uzupełniają trzy statuetki World Soundtrack Awards oraz tytuł Kompozytora Roku przyznawany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Krytyków Muzyki Filmowej (za kompozycje do filmów "Romeo i Julia" oraz "Ucieczka od jutra"). Jest oddany muzyce filmowej bezgranicznie, skupia się jednak nie tylko na niej, lecz na całej opowieści płynącej z ekranu. Pracuję nad filmem, nie tylko nad jego oprawą - mówi w wywiadzie dla miesięcznika "Muzyka21". Jestem takim samym współtwórcą, jak operator czy scenarzysta, a język filmu jest tak skondensowany, że w półtorej godziny - na różnych poziomach - pozwala opowiedzieć historię, która w książce zajęłaby dwieście albo trzysta stron. Muzyka jest jednym z elementów, pozwalających zintensyfikować tę opowieść. Musimy mówić jednym głosem - dodaje. 

Abel Korzeniowski będzie gościem FMF już po raz kolejny - w 2013 roku, w szóstej edycji festiwalu, jego utwory zabrzmiały podczas uroczystej Gali 10-lecia RMF Classic. W rozmowie z publicznością wyznał wówczas, że w muzyce filmowej, jako gałęzi sztuki przemawiającej wyjątkowym, przesyconym emocją językiem, najważniejsza jest rozpoznawalność i wyrazistość tematów muzycznych, a od strony warsztatowej - instrumentacja i kolorystyka. Mistrzami w tym względzie są, zdaniem Korzeniowskiego, zdobywcy Oscara i giganci Hollywood, w tym przede wszystkim John Williams i Alexandre Desplat. Oni reprezentują dla mnie to, co w muzyce filmowej najważniejsze - subtelność, charakterystyczność i zapamiętywalność melodii. To jest cecha wielkich kompozycji, cecha prawdziwego talentu" - podkreśla kompozytor.

17 maja 2017 roku, w Centrum Kongresowym ICE Kraków, Abel Korzeniowski uroczyście zainauguruje dziesiątą edycję Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie. W programie - nowe aranżacje suit z najbardziej rozpoznawalnych, nagradzanych i kasowych filmów z udziałem krakowskiego twórcy. Będą więc nominowane do Złotego Globu tematy z "Samotnego mężczyzny" Toma Forda oraz "W.E" Madonny, będzie ścieżka dźwiękowa do prowokacyjnego, kręconego "w partyzancki sposób" na terenie Disneylandu filmu "Ucieczka od jutra" oraz głośne nowości: nagrodzony Srebrnymi Lwami oraz Złotym Globem thriller "Zwierzęta nocy" Toma Forda i serial telewizyjny "Dom grozy" Johna Logana, nominowany do nagrody Emmy. Nie zabraknie także muzyki z "Romea i Julii" Carla Carlei, do której sam kompozytor żywi szczególne uczucia.

"The Music of Abel Korzeniowski" zabrzmi w wykonaniu Orkiestry Akademii Beethovenovskiej - za pulpitem dyrygenckim stanie bohater wieczoru. 

10. Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie odbędzie się w dniach 17-23 maja. 

(mn)