Organizatorzy 62. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie ogłosili pierwsze tytuły sekcji Panorama. Wśród 20 obrazów znalazł się "Sponsoring" ("Elles") w reżyserii Małgorzaty Szumowskiej.

Panorama stanowi dopełnienie Konkursu Głównego Berlinale. Prezentowane w ramach tej sekcji filmy pokazują najnowsze trendy i osiągnięcia filmowe w światowym kinie artystycznym i niezależnym. W ubiegłym roku w ramach Panoramy prezentowany był film "Sala samobójców" Jana Komasy.

Teraz czas na "Sponsoring", którego światowa premiera odbyła się podczas tegorocznego 36. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Toronto. Juliette Binoche i Małgorzata Szumowska zostały owacyjnie przyjęte na pokazie, który odbył się w ramach w jednej z trzech najważniejszych sekcji - "Special Presentations", obok najnowszych dzieł Alexandra Payne'a, Michaela Winterbottoma i Larsa von Triera.

Film został sprzedany do szerokiej dystrybucji w ponad 20 krajach na całym świecie. Obejrzą go między innymi widzowie z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Brazylii, Wenezueli, Hongkongu i Korei Południowej.

"Sponsoring" opowiada historię Anny (Juliette Binoche), dobrze sytuowanej dziennikarki, piszącej artykuł na temat prostytucji wśród studentek. W trakcie pracy nad materiałem kobieta poznaje dwie sprzedające swoje ciała dziewczyny - Charlotte (Anais Demoustier) i Alicję (Joanna Kulig) - które wprowadzają ją w świat płatnej miłości. Świat odstręczający, ale też - ku zaskoczeniu Anny - na swój sposób pociągający.

"Sponsoring" wejdzie na ekrany polskich kin 17 lutego.

Najnowszy obraz autorki "33 scen z życia" - jednego z najczęściej nagradzanych polskich filmów ostatnich lat - to międzynarodowa koprodukcja. W obsadzie filmu - obok laureatki Oscara i Cezara Juliette Binoche - występują Joanna Kulig, Andrzej Chyra, Krystyna Janda, Anais Demoustier i Louis-Do Le Lencquesaing. Autorem zdjęć jest Michał Englert.