Ambitne plany snuje świeżo upieczony minister rolnictwa. Pierwszym i niecierpiącym zwłoki zadaniem Adama Tańskiego ma być precyzyjne określenie zasad i zakresu interwencji państwa na rynku rolnym. Nowy minister postara się także o zorganizowanie ogromnej kampanii informacyjnej o Unii Europejskiej, skierowanej tylko do rolników.

Szczegółowy program interwencji państwa na rynku rolnym - jak zapowiada Adam Tański - powinien uspokoić niezadowolonych rolników i pozwolić dotrwać do wspólnej polityki rolnej, regulowanej w ramach Unii Europejskiej.

Nowy minister stawia także sobie inne nie mniej pilne zadania, m.in. przeforsowanie w Sejmie 2 ustaw: o biopaliwach i o ustroju rolnym. Na liście pilnych i niezbędnych zadań znajduje się też zorganizowanie kampanii informacyjnej o Unii Europejskiej tylko dla rolników.

I choć kampania przed referendum europejskim ruszyła w minioną sobotę, to Adam Tański zapowiada, że wraz ze swoim resortem ma zamiar walczyć o głosy rolników, czyli najbardziej sceptyczny elektorat. W kampanię przed referendum mogą się włączać partie polityczne, organizacje pozarządowe, fundacje, bo jak zapewnia rzecznik rządu Michał Tober minister Nikolski nie ma monopolu.

Istotnym elementem kampanii ministra rolnictwa mają być doskonale przygotowane materiały informacyjne, a także 10 tys. wyszkolonych ekspertów. Oczywiście stopień wyszkolenia będzie różny. Na pierwszy ogień pójdą ci najlepiej przygotowani. Jak wyjaśnia Adam Tański: Część specjalistów będzie mieć stałe punkty konsultacyjne, na miejscu. 4 tys. specjalistów na 40 tys. wsi sołeckich.

Na drugim froncie pojawią się pomocnicy, którzy wyjaśnią, gdzie zdobyć informacje. „Na wszystkie pytania” ma dać odpowiedź specjalna broszura. A jeśli trzeba minister Tański sięgnie po tajną broń - podległych sobie najwyższych rangą urzędników resortu oraz ekspertów.

To na razie ogólny zarys planów. Szczegóły poznamy w najbliższych dniach...

06:55