W miastach-gospodarzach trwają przygotowania do Euro 2012. Liczy się jednak nie tylko stan stadionów. Pierwszymi obiektami, jakie wielu kibiców zobaczy w Polsce, będą dworce kolejowe. Reporterzy RMF FM postanowili sprawdzić ich stan.

Warszawski Dworzec Centralny czeka remont za ponad 20 milionów złotych. Kolejarze jeszcze przed Euro 2012 chcą doświetlić obiekt, zlikwidować budki z jedzeniem, odnowić perony i tablice kierunkowe.

Kolejarze pokazali wizualizacje nowego dworca. Jednak podróżni dość sceptycznie podchodzą do "rewolucyjnego" projektu. Myślę, że dworzec tak będzie wyglądał nie za dwa lata, ale pięć lub dziesięć, jak dobrze pójdzie - mówi reporterowi RMF FM Pawłowi Świądrowi jeden z pasażerów.

Podobnych prezentacji autorstwa PKP było już sporo i nic z tego nie wynikało. Tym razem ma być inaczej. Dosyć tego dziadostwa na kolejach, kiedy wy bez przerwy nas pytacie o to samo, a my wam ciągle odpowiadamy: „nie ma pieniędzy”, „nie potrafimy”. Są pieniądze i są dowody na to, że potrafimy. Dowody w postaci małych, już wyremontowanych dworców - mówi Jacek Prześluga z PKP S.A.

W Trójmieście wyremontowane mają być dworce w Gdyni i Sopocie. Za sto milionów złotych powstać ma nowy przystanek Szybkiej Kolei Miejskiej Gdańsk Śródmieście. Najbliżej do stadionu kibice będą mieli jednak z dworca Gdańsk Główny. Tam generalnego remontu nie będzie, ale kolej planuje przynajmniej gruntowne sprzątanie.

W Poznaniu budowa dworca ma ruszyć dopiero pod koniec tego roku. W lutym ma być podpisana umowa z wykonawcą, którego wyłoniono na początku grudnia 2009 roku. Początkowo planowano, że skoordynowane centrum komunikacyjne połączone z kompleksem hotelowo-handlowym, powstanie na początku 2012 roku. Teraz jednak wiadomo, że gotowy będzie wówczas tylko budynek dworca.