Miliony Amerykanów będą mogły spokojnie jeść kolację, nie obawiając się, że znów zadzwoni telefon i nieznajomy głos w słuchawce zacznie ich namawiać do kupna czegoś "fantastycznie atrakcyjnego". Amerykanie mogą teraz obronić się przed telemarketingiem.

Po latach skarg abonentów, amerykański rząd stworzył w końcu możliwość zastrzegania numerów telefonów dla tak zwanego "telemarketingu". W ramach takiej reklamy telefony potrafią dzwonić wieczorami niemal bez przerwy.

Dwa dni temu udostępniono stronę internetową, na której abonenci mogą zastrzec swe numery telefonów. W ciągu kilku godzin zgłosiło się ponad 700 tysięcy chętnych.

Serwer obsługujący stronę nie wytrzymał przeciążenia, kiedy swoje numery chciało zastrzec ponad tysiąc osób na sekundę. Oczekuje się, że za telemarketingowe oferty podziękuje około 60 milionów Amerykanów. Przedstawiciele branży ostrzegają, że może to oznaczać utratę 2 mln miejsc pracy.

05:45