Mieszkańcy Ameryki przecierali oczy ze zdumienia i myśleli, że śnią, kiedy oglądając telewizję - w natłoku reklam laptopów, samochodów, funduszy inwestycyjnych - nagle pojawiała się świnka przekonująca ich, by nie kupowali niczego. Świnka to część kampanii na rzecz przypadającego właśnie dziś 11. Międzynarodowego Dnia Bez Zakupów.

Celem kampanii było przekonanie ludzi, by przez 24 godzinny przeszli na "zakupowy post" i zastanowili się nad tym, jak wiele pieniędzy wydają konsumenci w krajach wysoko rozwiniętych i jak wielkie są dysproporcje między krajami bogatymi i biednymi.

Wrocławska reporterka RMF, Barbara Zielińska sprawdzała czy w Polsce Dzień Bez Zakupów byłby możliwy. Okazuje się, że Polacy twierdzą, iż zakupy „weszły w krew” i nie mogą bez nich się obejść. Posłuchaj relacji:

Foto: Archiwum RMF

15:30