O godz. 10:30 jednocześnie w 9 miastach Polski wystartowali uczestnicy 8. edycji charytatywnego biegu Poland Business Run. Biznesowa sztafeta cieszy się coraz większym zainteresowaniem - tym razem wzięło w niej udział ponad 29 tys. osób, czyli o 5,5 tys. więcej niż rok temu. Cel - pomóc osobom z niepełnosprawnością ruchową - między innymi pacjentom po amputacjach. Dochód z tegorocznego biegu wyniósł prawie 2,3 mln zł.

Chęć pomocy, świetna atmosfera, zdrowa rywalizacja, a jednocześnie integracja pracowników wewnątrz drużyn sprawiają, że liczba uczestników Poland Business Run z każdą edycją rośnie.

Najwięcej, bo aż 7,5 tys. biegaczy stanęło na starcie w Krakowie. W Poznaniu, Katowicach i Warszawie pobiegło po 4 tys. osób, we Wrocławiu 3,5, a w Łodzi 3 tys. Nieco mniej zawodników wystartowało w sztafetach w Gdańsku, Lublinie oraz Rzeszowie.

W tym roku zapisy przeszły nasze oczekiwania. To pokazuje, jak ogromnym zainteresowaniem cieszy się nasza charytatywna sztafeta i chęć pomagania osobom po amputacjach i z niepełnosprawnością ruchową. Myślę, że możemy już to powiedzieć - w przyszłym roku będzie nas jeszcze więcej i pomożemy jeszcze bardziej - mówiła jeszcze przed biegiem Marta Hernik, dyrektor projektu Poland Business Run, przedstawicielka Fundacji Poland Business Run, która jest głównym organizatorem imprezy.

Dochód z tegorocznego biegu wyniósł prawie 2,3 mln zł - ponad 2,1 mln zł z opłat startowych za bieg i ponad 148,5 tys. zł ze zbiórki "Pomagam Bardziej".

Biegną znani i lubiani

Niesamowite uczucie, że ludzie biegają dla kogoś, kogo nie znają osobiście. Jest tu część moich znajomych, ale lwia część to ludzie obcy. Fantastycznie, że ludziom się chce, przychodzą tutaj całymi rodzinami - komentowała obserwująca bieg w Katowicach Marlena Lewandowska, jedna z beneficjentek tego biegu.

Charytatywny bieg biznesowy ma formę sztafety. W skład każdej ze sztafet wchodzi pięć osób, z których każda ma do przebiegnięcia 3,8 km. 

Firmy rywalizują nie tylko pod względem czasu, w którym ich drużyny ukończą sztafetę, lecz także pod względem kwot wpłacanych do fundacji. Pieniądze pochodzą z opłat startowych uczestników, dobrowolnych wpłat dokonywanych w towarzyszącej biegom akcji "Pomagam Bardziej", a także z bezpośredniego wsparcia finansowego od sponsorów biegów.

Pobiegły nie tylko zespoły z dużych międzynarodowych korporacji, ale także pracownicy lokalnych przedsiębiorstw, magistratów, sportowcy, aktorzy i ludzie kultury. Wśród Ambasadorów biegu byli w tym roku Euzebiusz Smolarek, Mateusz Mika, Dawid Woliński, Robert Kupisz, Maurycy Popiel, Mateusz Janicki, Rafał Sonik, Adrianna Palka, Adam Czerwiński, Marcin Zacharzewski, Hiroaki Murakami, Kabaret Smile, Tomasz Osmulski oraz drużyna Śląsk Wrocław.

Pobiegła też ekipa RMF FM.

W tym roku do imprezy dołączyli też trenerzy Fitness Tour, którzy prowadzili rozgrzewki przed startem we wszystkich miastach.

Dzięki poprzednim siedmiu edycjom akcji pomoc trafiła do ok. 450 osób w całej Polsce.

Więcej informacji znaleźć można w aktualnościach na stronie polandbusinessrun.pl