"Kupiłem trzy bilety drugiej kategorii na mecz otwarcia Euro 2012" - napisał Michał na Gorącą Linię RMF FM. Zdecydowana większość piłkarskich kibiców wciąż musi czekać ("choć nie musi" - jak podaje strona UEFA) na złożenie aplikacji. "Może (udało się) dlatego, że jestem teraz w Bazylei, w Szwajcarii" - zastanawia się Michał. "Konto założyłem wczoraj, oczywiście ze sporymi problemami" - podkreślił.

Jeśli i Tobie się udało złożyć zamówienie, podziel się z nami swoją radością. Napisz na Gorącą Linię RMF FM!

Jednak wielu kibiców widzi taki komunikat:

Od wczoraj ruszyła sprzedaż biletów na piłkarskie mistrzostwa Europy. Bilety można kupować poprzez złożenie aplikacji na stronie internetowej uefa.com i udział w losowaniu. Proces przyjmowania zgłoszeń potrwa do 31 marca, przy czym kolejność rejestrowania aplikacji nie ma znaczenia. Każdy chętny może zgłosić chęć zakupu maksymalnie czterech biletów na konkretne spotkanie, tylko na jedno na konkretny dzień.

Formularz umożliwia zgłoszenie aplikacji na kilka różnych opcji: pojedynczego biletu na wybrany pojedynek, biletów na trzy mecze grupowe wybranej drużyny, czy na trzy spotkania grupowe na danym stadionie. Inną możliwością jest zamówienie wejściówek na wszystkie mecze wybranej reprezentacji, aż do finału. Osobną kategorią będą karty wstępu dla osób niepełnosprawnych, dla których na każdym obiekcie wyznaczono specjalne miejsca. Losowanie odbędzie się w kwietniu i jeszcze w tym miesiącu trzeba będzie wnieść opłatę.

Bilety kosztują od 30 do 600 euro, w zależności od kategorii i rangi meczu. Najniższe dotyczą tzw. trzeciej kategorii, a więc miejsc na niższych poziomach trybun za bramkami. Nieco droższe będą bilety drugiej kategorii (górne poziomy trybun za bramkami), a kolejny próg cenowy dotyczy trybun bocznych. Najwyższa cena, czyli 600 euro, to bilet pierwszej kategorii na mecz finałowy w Kijowie.

Z ogólnej puli około 1,4 mln biletów poprzez losowanie do kibiców trafi 41 procent. Pozostałe zostaną przekazane federacjom narodowym (32 proc.), sponsorom, gościom UEFA i nabywcom pakietów biznesowych.