Kłopoty marketingowe jednej z najlepszych piłkarskich drużyn we Włoszech! AC Milan nie może sprzedawać na wyłączność papierniczych gadżetów z logo swojego klubu! Sąd Unii Europejskiej (będący organem TSUE) odmówił włoskiemu klubowi rejestracji jego znaku towarowego.

Wszystko przez sprzeciw  firmy o bardzo podobnie brzmiącej nazwie - Milan. To niemiecki producent m.in kredek, farb plakatowych i artykułów biurowych. Firma wniosła sprzeciw, gdy klub piłkarski chciał zarejestrować swój znak towarowy.

Sąd Unii Europejskiej uznał sprzeciw, argumentując tym, że nazwy Milan i AC Milan brzmią podobnie. W związku z tym nazwa klubu może wprowadzać w błąd klientów producenta artykułów biurowych.

Znaczenie ma też data rejestracji. Znak towarowy niemieckiej spółki InterES Handels- und Dienstleistungs GmbH & Co. KG został zarejestrowany w 1988 roku (sam wniosek został złożony cztery lata wcześniej). Klub piłkarski złożył wniosek o rejestrację zaledwie 4 lata temu.

Warto dodać, że potencjał marketingowy AC Milan rośnie, bo drużyna jest wiceliderem Serie A. Klub z Mediolanu w tym sezonie jeszcze nie przegrał w lidze; zanotował dziesięć zwycięstw i dwa remisy. AC Milan ma tyle samo punktów w tabeli co jej lider - Napoli, ale jest na drugim miejscu, ponieważ ma mniej korzystny bilans goli.