Nowa ulica Sosabowskiego już w pełni przejezdna. Dla samochodów dostępne są już wszystkie cztery pasy, a od marca na szczecińskim Krzekowie inaczej pojedzie komunikacja miejska.
Nowy odcinek ulicy Sosabowskiego zaczyna się od skrzyżowania ul. Romera z Modrą, łączy się ze starą częścią ulicy Sosabowskiego. To 1200-metrowa dwukierunkowa droga wraz ze ścieżką rowerową i chodnikami. Na całej długości ul. Sosabowskiego powstało torowisko tramwajowe z połączeniem w ulicę Żołnierską, do tego przystanki autobusowe i tramwajowe.
Prace rozpoczęły się w lutym 2023 i równo po dwóch latach, zgodnie z planem, dobiegły końca.
Od końca lutego wszystkie cztery pasy dostępne są dla ruchu kołowego, odblokowano przejazdy z ulic Żołnierskiej i Klonowica w stronę Sosabowskiego i uruchomiono sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach Sosabowskiego - Żołnierska, Sosabowskiego - Żniwna - wylicza Wojciech Jachim, rzecznik Tramwajów Szczecińskich.
W czerwcu ubiegłego roku - jeszcze w warunkach placu budowy - dla ruchu tramwajowego zostało otwarte nowe torowisko między ulicami Żołnierską a Szafera. Stara, niefunkcjonalna pętla na Krzekowie została zlikwidowana, a "piątka" i "siódemka" dojeżdżają do pętli os. Zawadzkiego.
Przebudowa kosztowała 105 mln zł brutto. Połowę tej kwoty Gmina Szczecin pozyskała z rządowego funduszu Polski Ład.
Od 1 marca zmienią się rozkłady linii 5, 7, 60, 222, 225, 227, 527 i 535.
Tramwaje linii 5 i 7 będą zatrzymywać się na przystankach "Krzekowo". Na linii 5 nastąpi korekta powszednich i sobotnich rozkładów jazdy, kursy w obu kierunkach zostaną przesunięte o 1 min.
Na stałą trasę wracają autobusy linii 60, autobusy linii 222, 225, 227, 527 i 535 w obu kierunkach zatrzymywać się będą na przystankach "Krzekowo" zlokalizowanych na torowisku tramwajowym.
Likwidacji ulegną tymczasowe przystanki "Krzekowo", zlokalizowane w ciągu ul. Klonowica.


