Południowokoreańska firma CJ CheilJedang stała się obiektem drwin cudzoziemców. Opatrzyła jeden ze swoich produktów grafikami sugerującymi, że Koreańczycy mają krótsze jelita - poinformował dziennik "Korea Times".

Opublikowano zdjęcie produktu o nazwie "BYO", na którym producent zamieścił dwie grafiki przedstawiające schemat układu trawiennego Koreańczyków oraz ludzi Zachodu. Według schematycznych rysunków jelita mieszkańców Korei miałyby być krótsze i tym samym "mniej skomplikowane w obsłudze" - zauważa z przekąsem "Korea Times".

Firma CJ CheilJedang znalazła się w ogniu krytyki cudzoziemców, którym według dziennika nie spodobało się "poczucie wyższości" widoczne w takim zestawieniu grafik.

"Korea Times" przypomina, iż wiele prac naukowych dowiodło brak znaczących różnic w długości końcowego fragmentu układu trawiennego pomiędzy ludźmi Zachodu a Azjatami.

Rzeczniczka firmy w wypowiedzi dla dziennika broni wykorzystania grafik w takiej formie. Według niej chodziło jedynie o podkreślenie dłuższego czasu działania niż w zagranicznych odpowiednikach sproszkowanych bakterii kwasu mlekowego zawartych w "BYO" na jelita Koreańczyków stanowiących główną grupę odbiorców. Przedstawicielka firmy podkreśla, że nie chodziło jej o dyskryminację rasową. 

(mal)