W Lublinie właściciele piwnych ogródków muszą płacić miastu reklamowy haracz za kolorowe parasole.

Wszyscy wiedzą, że za reklamę w pasie drogowym płacić trzeba. Według urzędników parasol ze znakiem towarowym browaru, zajmujący część chodnika, podlega takim samym prawom.

Zbulwersowani tym właściciele ogródków na znak protestu zamalowali lub zakryli logo browarów szarfami. Wszystko oczywiście w porozumieniu ze sponsorami. Urzędnicy są zdziwieni...

Posłuchaj relacji lubelskiego reportera RMF FM Cezarego Potapczuka:

Zagrożenie w butelce piwa

W tym roku właściciele ogródków płacą podwójnie. Zarząd miasta wydał uchwałę, w której policzył za zajęcie terenu 50 groszy za metr kw., natomiast za powierzchnię reklamową 96 groszy. W sezonie takie pomysły władzy kosztują właściciela ogródka średnio 10 tys. złotych za same parasole.

00:30