Tylko do końca listopada można składać wnioski o wypłatę szkolnej wyprawki w ramach programu "Dobry Start" - przypomina Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Weryfikacja wniosków oraz wypłata świadczenia odbywa się niemal w 100 proc. automatycznie.

Od 1 lipca do 30 listopada można składać wnioski o wyprawkę szkolną w wysokości 300 zł z programu "Dobry Start". W tym roku wniosek o świadczenie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną - za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.

Według najnowszych danych przekazanych w komunikacie przez ZUS wypłacono już blisko 1,3 mld zł na 4,3 mln dzieci w ramach programu "Dobry Start".

ZUS od samego początku bardzo sprawnie obsługuje to nowe zadanie. Zainteresowanie programem "Dobry Start" jest bardzo duże. Przyjmowanie i obsługa wniosków działa bez zakłóceń - zapewnia prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska.

Zdecydowana większość wniosków została obsłużona przez automat. Pozwoliło to na odciążenie pracowników. Większość osób złożyła już wniosek - dodaje szefowa Zakładu.

"Dobry Start" - komu przysługuje?

Świadczenie z programu "Dobry Start" przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu "Dobry Start" (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu).

Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

Świadczenie z programu jest wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.