Jak wykazały ostatnio opublikowane w Stanach Zjednoczonych badaniach to nie młodzież jest najbardziej zafascynowana Internetem. Rzadko, który nastolatek kiedykolwiek robił zakupy w sieci. Dynamicznie natomiast wzrasta ilość dorosłych, którzy odwiedzają Internet i robią zakupy on-line.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez nowojorską firmę Jupiter Media Metrix 89 procent młodzieży w wieku 13 – 17 lat nigdy nie używało Internetu do zakupów. Jednak jak przedstawiono w tym raporcie, ponad jednak trzecia z badanych kupiła towary w zwykłych sklepach, po tym jak wcześniej obejrzała je w sieci. Wielu z nastolatków używa Internetu do tego by spotkać znajomych, zagrać w coś i coś obejrzeć. Znacznie bardziej zainteresowani Internetem, i to nie tylko zakupami, są dorośli. Od kwietnia 2000 roku do kwietnia 2001 liczba dorosłych użytkowników Internetu wzrosła o 18%, by osiągnąć liczbę 71 milionów użytkowników. Podczas gdy w tym samym czasie ilość nastolatków wzrosła „jedynie” o 11%, by wynieść 9 milionów użytkowników.

18:50