Jak wynika z badania Deloitte, Polacy wciąż cenią sobie wizyty w oddziałach bankowych – informuje "Rzeczpospolita".

Ponad 90 proc. produktów bankowych wciąż kupowanych jest w oddziale - wynika z najnowszego badania firmy doradczej Deloitte. Również w samej obsłudze już posiadanych produktów wcale nie jesteśmy tacy nowocześni i internetowi, jak by się wydawało.

Proste transakcje bezgotówkowe, takie jak przelewy, zlecenia stale czy sprawdzanie historii rachunku blisko połowa respondentów nadal realizuje w oddziałach. Do bieżącej obsługi pozostałych produktów (poza ROR), jak lokaty czy kredyty, dziewięciu na dziesięciu badanych także idzie do placówki.

Tylko jedna piąta korzysta w tym celu z bankowości internetowej. Bardzo niewielki odsetek, bo jedynie 1-3 proc., robi to przez aplikacje mobilne.

Polacy są tradycjonalistami, a bezpośredni kontakt z człowiekiem, urzędnikiem bankowym, zwiększa wiarygodność instytucji i poczucie bezpieczeństwa w trakcie wykonywania operacji finansowych - tłumaczy Leszek Mellibruda, psycholog biznesu.

(j.)