Polacy regularnie deklarują, że ich zakupowym priorytetem jest oszczędzanie, m.in. na żywności. Raport firmy Nielsen, do którego dotarła "Rzeczpospolita", rysuje nieco inny obraz polskiego konsumenta.

80 procent Polaków wskazało jakość jako najważniejsze kryterium wyboru towaru na zakupach - wynika z raportu firmy Nielsen opartego na badaniu opinii 29 tysięcy osób z 58 krajów. To więcej od średniej europejskiej (73 procent) i światowej (78 procent). Wyniki pokazują na przełom w myśleniu - ocenia "Rzeczpospolita", wskazując, że systematycznie coraz więcej polskich konsumentów zwraca uwagę na jakość kupowanych produktów.

Choć rośnie udział towarów kupowanych pod markami własnymi sieci handlowych, to poza obniżaniem ceny firmy muszą jednocześnie inwestować w jakość, aby nie ustępowała markowym odpowiednikom. Chodzi nie tylko o parametry i skład, ale również wygląd czy odpowiednie opakowanie - podkreśla gazeta.