Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak do udanych zaliczą drugą pętlę piątkowego etapu Rajdu Niemiec. Zawodnicy rywalizujący w barwach LOTOS Rally Team utrzymywali bardzo dobre tempo na popołudniowych trzech odcinkach specjalnych i awansowali na czwartą pozycję w kategorii WRC-2! Trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy nabiera doświadczenia na niemieckich trasach, z każdym kilometrem zwiększając tempo jazdy. Co ważne, nieduża strata Polaków do liderów liczona jest w sekundach, co bardzo pozytywnie nastraja przed kolejnym etapem zmagań.

Załoga Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak na trasie Rajdu Niemiec /materiały prasowe /Materiały prasowe

Choć nad okolicą krążyły czarne chmury, podczas drugiej pętli utrzymała się letnia aura i nie było deszczowej powtórki. Kajetan i Maciej notowali czasy w pierwszej dziesiątce zmagań WRC-2, ponownie ustrzegając się błędów.

Zadowoleni kończymy pierwszy dzień Rajdu Niemiec. Czwarte miejsce chyba trochę przekracza oczekiwania, które mieliśmy przed rajdem, ale to oczywiście bardzo cieszy. Cały czas bez problemów, jedynie drobne z hamulcami, ale poza tym samochód spisuje się bardzo dobrze. Od rana woziliśmy ze sobą dwie opony deszczowe w bagażniku, postawiłem na bezpieczny wybór. Niewielkie odstępy pomiędzy zawodnikami kategorii WRC-2 zapowiadają naprawdę ciekawą walkę. Odcinki Rajdowych Mistrzostw Świata nie wybaczają błędów, a ja ich jeszcze nie znam. Jutro przed nami ciągle nowy rajd - powiedział po dzisiejszym dniu Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy.

Organizator dziewiątej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata przygotował na jutrzejsze zmagania osiem odcinków specjalnych. Będzie to najdłuższy etap tegorocznego Rajdu Niemiec. Załogi pokonają po dwa przejazdy prób Arena Panzerplatte (9,43 km, godz. 8:48 i 15:08), Panzerplatte (najdłuższa próba rajdu, mierząca aż 38,57 km; godz. 9:15 i 15:35), Freisen (14,78 km, godz. 11:03 i 17:23) oraz Römerstraße (12,28 km, godz. 12:06 i 18:26).

Łukasz Pieniążek na 14. miejscu

Niestety dwa razy źle dobraliśmy opony, ale to nie to było przyczyną różnic czasowych między nami, a czołówką - tłumaczy Łukasz Pieniążek (Printsport Racing, Skoda Fabia R5). Polski kierowca pilotowany przez Przemysława Mazura po piątkowych odcinkach 36. Rajdu Niemiec zajmuje czternaste miejsce w kategorii WRC 2.

Pieniążek i Mazur tylko dwukrotnie - na tym samym odcinku Wadern - Weiskirchen - zdołali uplasować się w czołowej dziesiątce WRC 2. Na pozostałych próbach zajmowali odległe lokaty, mając problemy z utrzymaniem płynności jazdy.

To nie opony były przyczyną różnic między nami, a czołówką, a na pewno nie były głównym czynnikiem. Niestety, brakuje mi pewności siebie za kierownicą, brakuje czucia samochodu. Szczerze mówiąc teraz nie jestem w stanie powiedzieć, gdzie tracimy ten czas - wyjaśnił Pieniążek na mecie ostatniego odcinka.

Polak podkreślił, że warunki na trasie są bardzo trudne i zmienne.  Najważniejsze jednak, że jesteśmy na mecie piątkowego etapu i możemy kontynuować jazdę w kolejnych dniach - dodał.

W sobotę kierowcy pokonają osiem odcinków specjalnych o łącznej długości ponad stu pięćdziesięciu kilometrów. Czterokrotnie pojawią się na poligonie wojskowym Baumholder, gdzie rozegrana zostanie kultowa próba Panzerplatte.

 Na pewno te odcinki nie będą łatwiejsze od dzisiejszych, choć ich specyfika będzie zupełnie inna. Będziemy jeździć po poligonie, gdzie nawierzchnia często będzie się zmieniała. To też będzie bardzo trudny i wymagający od kierowcy dzień. Mogę jednak obiecać, że postaramy się pojechać jak najszybciej i zrobimy wszystko, co w naszej mocy, żeby te czasy poprawić - powiedział Pieniążek.

Tegoroczny Rajd Niemiec liczy w sumie osiemnaście odcinków specjalnych o łącznej długości 325 kilometrów. Rywalizacja zakończy się w niedzielne popołudnie. 

Rajd Niemiec 2018, klasyfikacja WRC-2 po OS 7:

1. Kopecký / Dresler (Czechy, Skoda Fabia R5) 1:04:06,8 s. 

2. Bonato / Boulloud (Francja, Citroen C3 R5) +22,2 s. 

3. Camilli / Veillas (Francja, Ford Fiesta R5) +22,3 s. 

4. Kajetanowicz / Szczepaniak (Polska, Ford Fiesta R5) +37,0 s. 

5. Rovanperä / Halttunen (Finlandia, Skoda Fabia R5) +38,8 s. 

6. Solans / Ibañez (Hiszpania, Ford Fiesta R5) +46,5 s. 

7. Andolfi / Inglesi (Włochy, Skoda Fabia R5) +48,7 s.

8. Huttunen / Linnaketo (Finlandia, Hyundai i20 R5) +49,4 s. 

9. Lefebvre / Moreau (Francja, Citroen C3 R5) +53,2 s. 

10. Scandola / Gaspari (Włochy, Skoda Fabia R5) +53,5 s.

(ag)