Barcelona przedłużyła obowiązującą do przyszłego roku umowę dotyczącą współpracy z UNICEF - poinformował występujący w hiszpańskiej ekstraklasie klub. Logo organizacji humanitarnej pozostanie na koszulkach piłkarzy "Dumy Katalonii" do 2016 roku.

"Barca" i UNICEF rozpoczęły współpracę siedem lat temu, a gwiazda drużyny Argentyńczyk Lionel Messi jest jednym z Ambasadorów Dobrej Woli tej organizacji. Klub nie tylko nie zarabia na umieszczeniu loga UNICEF na strojach, ale przekazuje na jego rzecz dwa miliony dolarów rocznie.

Przez kilka lat symbol wspomnianej organizacji znajdował się na przodzie koszulek zawodników "Blaugrany" (do 2006 roku był to jeden z nielicznych klubów, na których trykotach nie było żadnego loga sponsora). W 2011 roku został przeniesiony na tył, a jego pierwotne miejsce zajął znak Qatar Foundation. Od bieżącego sezonu na piersiach piłkarzy widnieje logo linii lotniczych Qatar Airways.

Zmiana miejsca znaku UNICEF wywołała kontrowersje, a klub został oskarżony o poświęcenie idei na rzecz materialnego zysku. Kierownictwo "Barcy" argumentowało, że zastrzyk finansowy był konieczny w czasach kryzysu, by poprawić poziom sportowy zespołu i umożliwić mu wyrównaną walkę z bogatymi rywalami.

(abs)