We Wrocławiu podpisano dziś umowę na przebudowę ulicy Pomorskiej i zachodniej część placu Staszica. Pomorska to jedna z ważniejszych ulic w stolicy Dolnego Śląska. Łączy Nadodrze i północ miasta z centrum. Jest w bardzo złym stanie - podkreślają mieszkańcy.

Dziś podpisaliśmy umowę na tę wielką inwestycję w sercu Śródmieścia. Jedną z największych w XXI wieku na tym terenie Wrocławia. Ulicę Pomorską i znaczny fragment pl. Staszica przebudujemy kompleksowo z całą infrastrukturą podziemną, z której część pamięta jeszcze XIX wiek - zapowiada prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. 

Jedna wielka dziura z kawałkami jezdni. Nie wiem, jakim cudem tramwaje się jeszcze tutaj poruszają - mówił reporterowi RMF FM jeden z kierowców.

Przez ostatnie trzy miesiące trzy razy dokręcałem osłonę pod silnikiem, bo ją zrywa po prostu. Tu jest tak nierówno - dodał inny.

Partner uszkodził tutaj koło. Pomorska to jakaś masakra po prostu - podkreślała jedna z mieszkanek.

Inwestycja obejmie 1200 m jezdni oraz skrzyżowania Pomorskiej z  pl. Staszica oraz pl. Staszica z ul. Łowiecka. Zostanie na nich ułożona masa bitumiczna. Powstanie blisko 1100 metrów nowego torowiska, które będzie zabudowane i wykorzystywane także przez autobusy. Po remoncie komunikacja zbiorowa będzie się odbywać wydzielonym pasem. 

Zgodnie z ustaleniami z Dolnośląskim Konserwatorem Zabytków w obrębie torowiska tramwajowego musimy wbudować kostkę brukową. Zastosowane zostaną tu specjalne rozwiązania projektowe, które pozwolą na zabezpieczenie jej przy szynach, tak aby służyła latami - mówi Wojciech Kaim, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji.

Wybudowane zostanie ok. 1800 metrów nowych dróg dla rowerów. Powstaną nowe chodniki i perony  przystankowe, 10 przejść dla pieszych oraz przejazdów rowerowych. Na wysokości Parku Staszica będą dwa przystanki dla komunikacji, natomiast nowe przystanki wiedeńskie zobaczymy na ul. Pomorskiej przy wlocie na plac Staszica.

Wykonawca inwestycji, będzie mieć 20 miesięcy na przygotowanie projektów wykonawczych oraz realizację zadania. Jego całkowity koszt to ponad 66 mln zł. 95% tej kwoty stanowi wsparcie z Polskiego Ładu.