Blisko 8 km dróg rowerowych buduje w tym roku samorząd Katowic – wynika z poniedziałkowej informacji miasta. Trwa przetarg na zaprojektowanie trzech odcinków o długości 2,3 km, a 5,9 km jest w trakcie projektowania. Na koniec 2022 roku w mieście ma być blisko 190 km dróg rowerowych.

W tym roku za ok. 4,4 mln zł realizujemy 3,8 km nowych tras w ramach "Katowickiej Infrastruktury Rowerowej", a także prawie 4 km w ramach innych zadań. Ponadto stale dbamy o bieżące utrzymanie wszystkich ścieżek i tras rowerowych oraz wykonujemy konieczne ich naprawy w ramach środków własnych Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów - zapewnił prezydent Katowic Marcin Krupa.

Jak poinformował katowicki magistrat, jeszcze w tym roku planowane jest podpisanie umowy na wykonanie 600-metrowej drogi dla rowerów przy ul. Gospodarczej, będącej przedłużeniem wybudowanej już drogi wzdłuż ul. Pułaskiego, prowadzącej przez teren Doliny Trzech Stawów do włączenia w ul. Gospodarczą. Od wschodu zostanie ona połączona z infrastrukturą, która powstała na odcinku łączącym ul. Gospodarczą z ul. Szopienicką.

Aktualnie kończy się też budowa 2,4 km drogi rowerowej wzdłuż ul. Szopienickiej oraz budowa zjazdu rowerowego od strony Koszutki, w rejonie ronda im. gen. Ziętka. Kolejne inwestycje są przygotowywane.

Kolejne inwestycje rowerowe

Na przełomie 2022 i 2023 r. planowane jest rozpoczęcie budowy drogi rowerowej wzdłuż ulicy Francuskiej - od ul. Lotnisko do ul. Trzech Stawów - oraz wzdłuż ul. Hallera.

Opracowywane są również dokumentacje projektowe dla kolejnych dróg rowerowych, których budowa planowana jest na przyszły rok. To m.in. pierwszy etap tzw. velostrady (trasy, która ma połączyć Tychy z Katowicami), biegnącej po śladzie nieczynnej linii kolei piaskowej na odcinku od ul. Huberta do ul. Kolistej.

Miejska spółka Katowickie Inwestycje prowadzi też przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla nowych dróg rowerowych, tj. połączenia infrastruktury rowerowej w ciągu ul. Barbary z istniejącą drogą dla rowerów na ul. Kościuszki, a także drogi dla rowerów na połączeniu ul. Sosnowieckiej i ul. Brynicy z trasą rowerową nr 5 oraz drogi dla rowerów wzdłuż ul. Francuskiej, między od ul. Lotnisko do ul. Damrota.