Powoli dobiega końca największa i najważniejsza inwestycja tramwajowa w Krakowie. Już 28 sierpnia odbędzie się próbny przejazd tramwaju ma Górkę Narodową, a za kilka tygodni rozpoczną się nasadzenia 3,5 tys. nowych roślin.


Na koniec tej inwestycji czekają z niecierpliwością, zarówno pasażerowie komunikacji miejskiej, jak i kierowcy

Początek nowej trasy tramwajowej o długości ok. 5 km znajduje przy istniejącej pętli Krowodrza Górka, u zbiegu ulic Bratysławskiej, dr. Twardego i Wybickiego. 

Następnie linię poprowadzono w kierunku północnym do ul. Pachońskiego, gdzie tramwaj skręci w prawo, w kierunku wschodnim i pojedzie wzdłuż ulic Pachońskiego i Siewnej. W rejonie ul. Bociana trasa tramwajowa skręca na północ w kierunku ulic Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha, aż do pętli autobusowo-tramwajowej z nowoczesnym dworcem. 

Bezpośrednio przy końcówce linii tramwajowej zlokalizowany będzie wielopoziomowy parking P+R wraz ze stanowiskami postojowymi przystosowanymi do ładowania pojazdów elektrycznych.

W ramach trasy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej zaplanowano także dwukomorowy tunel drogowy o długości ok. 100 m w ciągu ul. Opolskiej. 

Zielone torowisko

Nasadzonych będzie prawie 3,5 tys. roślin – zdecydowana większość w granicach inwestycji. Z kolei w rejonie ul. Węgrzeckiej, a więc nieopodal pętli na Górce Narodowej, zostanie utworzony kolejny „Park Krakowian”. Wszędzie tam, gdzie to możliwe ze względów technologicznych, zastosowano tzw. zielone torowisko. 

Oznacza to, że około 60 proc. linii będzie zielona. Do tego dojdą wiaty przystankowe z dachami z rozchodników. Część już została zamontowana. Docelowo wszystkie wiaty będą zielone.

Próbny przejazd tramwaju na Górkę Narodową zaplanowano na 28 sierpnia.