W poniedziałek oficjalnie otwarto nową siedzibę starostwa powiatu białostockiego. Nowoczesny budynek, którego budowa kosztowała około 30 mln zł, zapewni lepsze warunki zarówno dla interesantów, jak i pracowników urzędu.

Budowa nowej siedziby starostwa rozpoczęła się jesienią 2022 roku. Inwestycja została częściowo sfinansowana z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych, z którego pochodziła niemal połowa środków. Nowy budynek powstał przy dotychczasowej siedzibie urzędu i ma powierzchnię około 3,5 tysiąca metrów kwadratowych.

W nowej siedzibie funkcjonują już wydziały: geodezji, architektury, spraw społecznych i zarządzania kryzysowego, kultury, sportu, turystyki i promocji, budżetu i finansów. Mieści się tam także zarząd i rada powiatu, Powiatowy Zarząd Dróg w Białymstoku oraz Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie.

Wszystkie wydziały w jednym miejscu

Władze powiatu podkreślają, że dotychczasowa siedziba była zbyt mała, by sprawnie obsługiwać mieszkańców. Część wydziałów musiała funkcjonować w wynajmowanych pomieszczeniach. Po zakończonej budowie wszystkie wydziały starostwa - z wyjątkiem nadzoru budowlanego (jest na ul. Słonimskiej) - są zlokalizowane w jednym miejscu - powiedział starosta białostocki Jan Perkowski.

Nowy budynek został wyposażony w udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, m.in. tzw. ścieżki naprowadzające. Przenieśliśmy się w XXI wiek - ocenił Perkowski. Dodał, że powstało centrum administracyjne powiatu, które służy mieszkańcom. W urzędzie pracuje obecnie około 200 osób.

W sąsiedztwie starostwa, po drugiej stronie ulicy, powstaje siedziba Powiatowego Urzędu Pracy oraz nowe parkingi. W planach jest także przeniesienie tam biura paszportowego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego. Nasze inwestycje powodują, że ten powiat się zmienia - podkreślił Jan Perkowski.

Powiat białostocki jest największym pod względem obszaru powiatem w Polsce. Nowa siedziba starostwa ma usprawnić obsługę mieszkańców i poprawić warunki pracy urzędników.