Naukowcy z Brazylii odkryli nowy gatunek zwierzęcia. Stworzenie na pierwszy rzut oka, wyglądem przypomina węża, pod względem biologicznym bliższe jest salamandrze lub żabie. Istota jest ślepa i pozbawiona ubarwienia. I choć przypomina fragment ludzkiego ciała, nie jest zbyt piekna.

Ciekawego odkrycia dokonali inżynierowie podczas osuszania zapory wodnej na jednym z dopływów Amazonki. Sześć dziwnie wyglądających istot, nazwanych atretochoana eiselti, każdą długości mniej więcej metra, znaleziono na dnie koryta rzeki Madeira w brazylijskiej Rodonii.

Pierwotnie ten niezwykły gatunek znaleziono w listopadzie, jednak naukowcy potrzebowali czasu, aby poprawnie sklasyfikować jego rodzaj. Jest to istota, która występuje niesłychanie rzadko i na którą natrafia się sporadycznie od 1968 roku.

Biolog Julian Tupan, pracujący dla firmy Santo Antonio Energy budującej tamy, potwierdza: Z sześciu "węży", które znaleźliśmy, jeden zdechł, trzy wróciły do swojego naturalnego środowiska życia, natomiast dwa zatrzymaliśmy do celów naukowych. Pomimo wyglądu znacznie zbliżonego do węża, istoty te nie są gadami, znacznie bliżej im do żab i salamander.

Stworzenie prawdopodobnie oddycha przez skórę, żywi się małymi rybami i robakami, ale jak podkreśla Tupan, są to tylko przypuszczenia, obecnie brak jest jakichkolwiek dowodów.

Amazonia jest obszarem pełnym niespodzianek, jeśli chodzi o gady i płazy. Wciąż istnieje tam wiele obszarów, które mogą posłużyć naukowcom do badań.

Daily Mail