Zdolności intelektualne zaledwie 1,5-rocznych dzieci są dużo większe, niż dotąd sadzono. Dowiodły tego najnowsze badania ekspertów z francuskiego Państwowego Centrum Poszukiwań Naukowych.

Zdolności intelektualne zaledwie 1,5-rocznych dzieci są dużo większe, niż dotąd sadzono. Dowiodły tego najnowsze badania ekspertów z francuskiego Państwowego Centrum Poszukiwań Naukowych.
Zdj. ilustracyjne /PAP/Photoshot /PAP/EPA

Francuscy naukowcy przeprowadzili serię bardzo prostych doświadczeń. Najpierw pokazywali dzieciom pudełko, w którym znajdowały się ich ulubione zabawki, a później stawiali obok wiele innych, identycznych pudelek i przestawiali je.

Okazało się, ze 1,5-roczne maluchy były - jak twierdzą badacze - świadome tego, że ich wiedza jest niewystarczająca, by szybko znaleźć zabawki. Większość z nich, zamiast otwierać pudelka jedno po drugim, prosiła naukowców spojrzeniem lub gestami, by im pomogli.

Dotąd sadzono, iż dzieci zyskują świadomość, ze czegoś nie wiedzą i potrzebują porad dorosłych dopiero w wieku 4 lat.

(mn)