Koniec z wpisywaniem numeru karty kredytowej w czasie zakupów w internecie! Francuzi będą mogli dokonywać transakcji dzięki identyfikacji głosu. Według specjalistów ma to zwiększyć bezpieczeństwo płatności w sieci.

Klienci francuskiego Banku Pocztowego (La Banque Postale) będą musieli wcześniej nagrać próbkę swego głosu - wypowiadając z góry określone zdanie. Później - za każdym razem, kiedy będą chcieli za coś zapłacić w sieci - bank będzie automatycznie dzwonił do nich, nakazując powtórzenie tego zdania. Do transakcji dojdzie, jeżeli program informatyczny, który analizuje ponad sto parametrów, rozpozna głos danego klienta.

Specjaliści z francuskiego Banku Pocztowego podkreślają, że system biometrycznej analizy głosowej jest dużo bardziej precyzyjny niż ludzkie ucho. Funkcjonuje sprawnie, nawet jeżeli klient jest zakatarzony, zachrypnięty lub jest wokół niego dużo hałasu. Może również wykryć nagrany głos i zablokować transakcję.

(mn)