Francuscy naukowcy odkryli nowy hormon długowieczności! Zapowiadają stworzenie leku znacznie wydłużającego ludzkie życie, ale najpierw muszą rozwiązać poważny problem. Ujawnili bowiem, że ta substancja powoduje jednocześnie... zanik aktywności seksualnej

Naukowcy z Laboratorium Biologii Cząsteczkowej przy Uniwersytecie w Lyonie twierdzą, że okryli nowy hormon, który jest wytwarzany w dużej ilości przez zwierzęta - na zasadzie samoobrony organizmu - w przypadku długotrwałego braku pożywienia. Francuskim badaczom udało się wydłużyć życie mikroskopijnych nicieni aż ponad 12-krotnie poprzez drastyczne ograniczanie ich żywienia. Według rezultatów badań opublikowanych w renomowanym periodyku naukowym "Nature communications", nicienie z gatunku o łacińskiej nazwie Caenorhabditis elegans żyły - zamiast dwóch tygodni - aż pół roku. Życie myszy zostało przedłużone w ten sposób o jedną czwartą.

Ekipa naukowców pod przewodnictwem genetyka Hugo Aguilaniu zapewnia, że hormon ten może znacznie wydłużyć również życie człowieka, ale przewidują, iż prace mające na celu m.in. zlikwidowanie efektu ubocznego, którym jest niechęć do seksu, mogą potrwać aż 10 lat. Na razie francuscy badacze apelują do ludzi marzących o długowieczności, by przypadkiem nie próbowali się sami głodzić, bo może być to bardzo niebezpieczne. Ich celem jest stworzenie specyfiku, który powinien być zażywany przez osoby odżywiające się w poprawny sposób.