W Łódzkiem będą trzy przystanki na trasie Kolei Dużych Prędkości: w stolicy województwa, w Opocznie i w Czartkach. Powstanie tego ostatniego dworca stało pod znakiem zapytania, ale samorządy połączyły siły i dzięki temu wywalczyły przystanek pomiędzy Zduńską Wolą a Sieradzem.

Stacja w Czartkach została wybrana "krakowskim targiem", bo wcześniej Sieradz, Łask, Zduńska Wola i Warta chciały mieć u siebie przystanek szybkich pociągów. Do przeciągania samorządowej liny przyznają się prezydenci Zduńskiej Woli Piotr Niedźwiecki i Sieradza Jacek Walczak.

Było o co się bić, bo region, gdzie będzie zatrzymywała się prędka kolej, ma szanse na rozwój nie tylko gospodarczy - zauważa marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień.

Ten wariant musi jeszcze dostać akceptację PKP Polskie Linie Kolejowe. Budowa torowisk rozpocznie się za 3 lata, a pierwszy superszybki pociąg wyruszy w trasę w 2020 roku.