93 procent Polek deklaruje, że robi przemyślane zakupy - wynika z badania instytutu badawczego IPSOS dotyczącego zwyczajów zakupowych Polek w wieku 30-59 lat z minimum średnim wykształceniem. Większość badanych przyznaje, że dokonując zakupowych wyborów kieruje się rozsądną ceną.

93 procent Polek deklaruje, że robi przemyślane zakupy - wynika z badania instytutu badawczego IPSOS dotyczącego zwyczajów zakupowych Polek w wieku 30-59 lat z minimum średnim wykształceniem. Większość badanych przyznaje, że dokonując zakupowych wyborów kieruje się rozsądną ceną.
93 procent Polek deklaruje, że robi przemyślane zakupy / J.M. Guyon CTK /PAP

Tuż za ceną znajduje się jakość kupowanego produktu. "Ponad 80 procent Polek zwraca uwagę, że najistotniejsza jest dla nich relacja jakości do ceny" - mówi Anna Karczmarczyk, jedna z autorek badania. Jednocześnie tylko 16 procent Polek uważa, że robienie przemyślanych zakupów oznacza kupowanie jak najtaniej.

Osiem na dziesięć Polek dąży do tego, żeby kupowane przez nie produkty charakteryzowały się najlepszą jakością w rozsądnej cenie. Aż 95 proc. badanych przyznaje, że przynajmniej od czasu do czasu korzysta z promocji. Według badania IPSOS przemyślane zakupy Polek dotyczą przede wszystkim leków bez recepty, nowoczesnego sprzętu, produktów spożywczych oraz kosmetyków. Te ostatnie wyprzedził wydatki na edukację.

Na końcu listy przemyślanych zakupów znalazły się wydatki związane z rozrywką, spędzaniem wolnego czasu i kupowaniem ubrań.

(mpw)