Orlen Oil, należący do Grupy Orlen, uruchomił w piątek nowy magazyn centralny na terenie rafinerii w Trzebini (Małopolskie). Jak podkreślił prezes Orlenu Daniel Obajtek, to strategiczna inwestycja spółki, która ma wzmocnić jej wyniki finansowe i pozycję w grupie.

Orlen Oil jest największym polskim producentem i eksporterem środków smarnych. Według przedstawicieli koncernu magazyn w Trzebini znacząco poprawi efektywność logistyki oraz zredukuje koszty operacyjne. Inwestycja zrealizowana kosztem 34 mln zł przyniosła 50 nowych miejsc pracy.

Prezes Obajtek zaznaczył podczas uroczystości otwarcia magazynu, że przedsięwzięcie w Trzebini jest jednym z bardzo ważnych elementów strategii płockiego koncernu i jego wizji na przyszłość.

W 2014 roku plany wobec Orlen Południa, Trzebini, Jedlicz, Orlen Oil to były plany, które praktycznie wygaszały te spółki (...). Chciano budować Orlen tylko wyłącznie z poziomu Płocka i Warszawy - ocenił szef PKN Orlen.

My stwierdziliśmy, że siła Orlenu nie może być tylko poprzez core-biznes w Płocku, ale poprzez wartość całej grupy, i trzeba budować siłę spółek zależnych - podkreślił.

Prezes PKN Orlen przypomniał, że w 2015 roku spółka Orlen Oil odnotowywała jeszcze straty, by w ciągu ostatnich dwóch lat poprawić wyniki finansowe - w 2018 roku jej zysk netto wyniósł 4 mln, a po 10 miesiącach 2019 roku 18 mln zł netto.

Ta spółka ma kompetencje, musi rosnąć w siłę, zdecydowanie ograniczyć koszty logistyki, które mocno podrażają finalny produkt. Magazyn pozwala znacząco ograniczyć koszty logistyki - wskazał Obajtek.

Prezes Orlen Oil Janusz Fudała poinformował, że całe przedsięwzięcie zrealizowano w rekordowym czasie 1,5 roku. Nowy wysoce zautomatyzowany magazyn centralny dysponuje powierzchnią 6 tys. m. kw. i pojemnością 12 tys. miejsc paletowych. Obiekt powstał na terenie rafinerii Trzebinia, gdzie produkuje się, m.in. oleje motoryzacyjne i przemysłowe.

Magazyn w Trzebini - wskazali przedstawiciele spółki - pozwoli zoptymalizować procesy logistyczne i umożliwi rezygnację z wykorzystywanych dotychczas magazynów zewnętrznych. W efekcie spółka będzie wykazywać oszczędności w wysokości ok. 9 mln zł rocznie.

Spółka Orlen Oil specjalizuje się m.in. w produkcji i dystrybucji olejów motoryzacyjnych, przemysłowych, smarów i płynów eksploatacyjnych. W portfolio firmy znajduje się ponad 630 produktów, dostępnych w blisko 50 krajach. Spółka posiada około 24 proc. rynku środków smarnych w Polsce, a blisko 40 proc. produkcji trafia na rynki eksportowe, głównie do Niemiec, Czech, Ukrainy, Rumunii i Węgier.