Wywóz 3,5 mln ton ziemi z placu budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna będzie największą operacją logistyczną w mieście. Ciężarówki, z których każda będzie mogła zabrać kilkanaście ton ziemi, będą jeździły co 3-4 minuty w godzinach od 6 do 22. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi wyznaczył już trasę, którą będą się poruszały te kolosy. Niestety łódzcy kierowcy będą musieli liczyć się z utrudnianiami.

Z budowy ciężarówki pojadą ulicami: Niciarnianą, Nowogrodzką, Widzewską, Wagonową, Henrykowską i Pomorską do wyrobiska po żwirowni. Trasa powrotna, którą pojadą już puste samochody, jest nieco zmieniona. Będą też trasy alternatywne, gdyby okazało się, że są na tych podstawowych są utrudnienia lub ogromne korki.

Zastępczą trasę wyznaczono ulicami: Tuwima, Wydawniczą, Kopcińskiego, Narutowicza, Konstytucyjną, Czechosłowacką, Edwarda i Pomorską. Alternatywna trasa powrotna będzie prowadzić ulicami: Arniki, Kosodrzewiny, Transmisyjną, Rokicińską, Piłsudskiego, Wydawniczą i Niciarnianą do placu budowy.

Cała operacja wywożenia urobku będzie trwała około roku i rozpocznie się wraz z pracami ziemnymi. Te są jednak na razie wstrzymane. Inwestor ma co prawda wszystkie wymagane pozwolenia i dokumenty, ale brakuje jeszcze dziennika budowy. Na jego wydanie inspekcja nadzoru budowlanego ma 30 dni.