Turyści korzystający z usług firmy Selectours, która ogłosiła bankructwo, mają szanse odzyskać część straconych pieniędzy. Poszkodowani powinni jak najszybciej zgłosić się do agentów firmy lub wypełnić wniosek, który znajdą na stronie internetowej Signal Iduna.

Jeśli wyjazd został opłacony i odwołany, można na początek zgłosić się do agenta Selectours. Część z nich nie zdążyła przekazać pieniędzy firmie i od razu może zwrócić koszty, pomniejszając je tylko o swoją prowizję. Rozmawiamy z agentami, żeby bezpośrednio zwracali te pieniądze do osób wykupujących wycieczki - wyjaśnia Izabela Stelmańska z urzędu marszałkowskiego.

Pozostali klienci powinni zajrzeć na stronę Signal Iduna, gdzie znajdą wykaz potrzebnych dokumentów, które należy wypełnić i wysłać na adres firmy w Warszawie. Wnioski mogą złożyć wszyscy poszkodowani turyści, dopiero później się okaże, kto i w jakim zakresie dostanie odszkodowanie - powiedziała Izabela Stelmańska.

Klientom Selektours nie grozi raczej to, co spotkało turystów Kopernika. Spora część z nich po ponad roku od upadku firmy nadal czeka na odszkodowanie.