Citroen Racing Team poinformował, że 16 grudnia - podczas oficjalnej gali w centrum technicznym w Wersalu pod Paryżem - przedstawi zawodników, którzy będą fabrycznymi kierowcami w 2014 roku. Jednym z kandydatów jest Robert Kubica.

Kubica, mistrz świata WRC-2, w tym roku startował Citroenem DS3 RRC. Ostatni sprawdzian w sezonie - Rajd Anglii, na który były kierowca Formuły 1 otrzymał auto w wersji WRC, nie był dla krakowianina udany. Jadący po raz pierwszy w karierze z nowym pilotem Włochem Michele Ferrarą dwa razy wypadł z drogi, uszkodził samochód i imprezy nie ukończył.

Szef francuskiego teamu Yves Matton, który zatrudnił Kubicę w ekipie RRC (Regional Rally Car), po zwycięstwie Polaka w mistrzostwach świata powiedział, że w nowym sezonie chce zdecydowanie odmłodzić zespół, postawić na rozwojowych kierowców, którzy zostaną w ekipie przez kilka lat, tak jak dziewięciokrotny mistrz świata Francuz Sebastien Loeb.

Na liście potencjalnych kierowców Citroena w sezonie 2014 obok Kubicy są dwaj tegoroczni - Fin Mikko Hirvonen i Hiszpan Dani Sordo oraz Norweg Mads Oestberg, Brytyjczyk Kris Meeke oraz doświadczony Belg Francois Duval, który przed laty już był związany z francuskim teamem.

Los Hirvonena i Sordo nie jest pewny. Fin kilka razy w 2013 roku skrytykował kierownictwo teamu, a Hiszpan był ostatnio widziany na testach... Hyundaia I20 WRC. Koreańska ekipa szuka drugiego zawodnika na cały nowy sezon, ofertę - według nieoficjalnych informacji - otrzymał dwa miesiące temu Kubica, ale ją odrzucił.

Zbliżone do francuskiej ekipy źródła twierdzą, że Matton jest najbardziej zainteresowany zatrudnieniem na cały sezon Oestberga i Hirvonena, Kubica być może będzie trzecim kierowcą, wyłącznie na rajdy asfaltowe. Polak nie kryje, że nie lubi jeździć na nawierzchniach szutrowych.