Sprawne przejazdy z linii radomskiej na linię obwodową zapewni nowy wiadukt wybudowany na Dworcu Warszawa Zachodnia. To oznacza nowe, bezpośrednie połączenia z Radomia, Warki i Piaseczna m.in. do Warszawy Młynowa i Warszawy Gdańskiej na linii obwodowej.

Modernizacja trwa

12 marca pociągi pojadą po nowym wiadukcie kolejowym wybudowanym w ramach inwestycji na Warszawie Zachodniej. Obiekt umożliwi bezpośrednie połączenie linii radomskiej z linią obwodową. Zapewnione zostaną sprawne połączenia między Radomiem, Warką i Piasecznem a Modlinem, Legionowem i Wieliszewem.

Uruchomienie nowego wiaduktu umożliwi wykonawcy kontynuowanie dużego zakresu prac pomiędzy przystankiem Warszawa Aleje Jerozolimskie a Warszawą Zachodnią. 

Zmiany dla pasażerów

Od 12 marca pociągi jadące od strony linii radomskiej będą wjeżdżały na linię obwodową. Składy regionalne i aglomeracyjne będą zatrzymywały się przy peronie numer 9 stacji Warszawa Zachodnia, a następnie na przystankach Warszawa Wola, Młynów, Koło, Powązki i na stacji Warszawa Gdańska. Zmiany w kursowaniu pociągów mają charakter tymczasowy.

Sprawną komunikację zapewnią dwa węzły przesiadkowe, które łączą kolej z transportem miejskim. Na Warszawie Młynów będzie możliwość szybkiej przesiadki w drugą linię metra. Natomiast na Warszawie Gdańskiej podróżni z peronów będą mogli przejść do metra, tramwajów i autobusów. Sprawną komunikację w obrębie Gdańskiej zapewnią schody ruchome do przejścia podziemnego oraz kładki z windami po wschodniej i zachodniej stronie stacji.

Część pociągów z linii radomskiej zakończy swój bieg na stacji Warszawa Główna. Stąd podróżni będą mogli szybko dojechać do centrum stolicy wybierając autobusy i tramwaje.

Przebudowa stacji

Na stacji Warszawa Zachodnia kontynuowane są prace przy rozbudowie przejścia podziemnego, przebudowie peronów i budowie nowego zadaszenia. W ramach inwestycji, pod stacją, powstaje także przestrzeń pod przystanek i linię tramwajową.

Po przebudowie Warszawa Zachodnia zapewni większą dostępność oraz oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. 

Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Kompleksowo przebudowane są obiekty inżynieryjne, kilometry instalacji, tory, rozjazdy i sieć trakcyjna.