Poznańscy urzędnicy przygotowali poradnik dla małych i średnich przedsiębiorców, który pomoże im zaprojektować szyldy reklamowe. Zasady opisują, jak przygotować szyld, który nie będzie kłócił się z zasadami i zapisami przygotowywanej właśnie uchwały krajobrazowej.

Poznański urząd wydał "szyldownik", czyli poradnik, który ma instruować przedsiębiorców w sprawach wyboru szyldów reklamowych w ich zakładach pracy. To poradnik dla lokalnych przedsiębiorców i zarządców nieruchomości, który pomoże im zaprojektować szyld w  taki sposób, aby nie kłócił się on z zasadami kompozycji i z zapisami przygotowywanej uchwały krajobrazowej. Publikacja zawiera także wytyczne dotyczące lokalizowania reklam - informuje poznański magistrat.

"Szyldownik" wpisuje się w działania edukacyjne towarzyszące pracom nad projektem uchwały krajobrazowej. Chcemy w ten sposób już teraz wesprzeć właścicieli małych i średnich biznesów oraz zarządców nieruchomości w zakresie dostosowania ich szyldów i nośników reklamowych do standardów, które już niedługo ureguluje uchwała - mówi Piotr Sobczak, dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Poznania.

Publikacja dostępna jest tylko w wersji elektronicznej - na stronie internetowej poznańskiego urzędu. "Szyldownik" zawiera m.in. wytyczne dotyczące miejsca, gdzie szyldy i reklamy mogą być umieszczane, z podziałem na różne formy nośników, a także podpowiada jaki powinien być ich dopuszczalny rozmiar.