Los przyłapał dwa pajęczaki z gatunku Halitherses grimaldii "in flagranti" i na wieczność utrwalił imponującą erekcję samca. Tygodnik "Science" opisuje na swej stronie internetowej badania znalezionego w Birmie bursztynu, który utrwalił chwile owadziej namiętności na... 99 milionów lat. Dzięki nim udało się poznać istotne szczegóły anatomii dalekich przodków żyjących do dziś kosarzy.

Dla badaczy owadów, bursztyn z taką inkluzją to prawdziwa gratka. Penis kosarza w normalnych warunkach chowa się w organizmie samca. Jego badania, w tym określanie na jego podstawie różnic anatomicznych między gatunkami, jest poważnie utrudnione. Utrwalenie go w stanie erekcji pozwala na analizę istotnych podobieństw i rozbieżności między organizmem owadów z okresu kredy, a tymi pokrewnymi im, żyjącymi współcześnie.

Jason A. Dunlop z Leibniz Institute for Evolution and Biodiversity Science w Berlinie, Paul A. Selden z University of Kansas i Gonzalo Giribet z Harvard University opisują na łamach czasopisma "Naturwissenschaften" różnice w anatomii, które wskazują na to, że gatunek "Halitherses grimaldii" do którego należał ten osobnik, to prawdopodobnie nieznana wcześniej, wymarła rodzina tych owadów.