Trzeba bronić Nutelli przed Unią Europejską, bo grozi jej delegalizacja i ograniczenie prawa do jej reklamowania - bije na alarm jej włoski producent i wtóruje mu włoska prasa. Powodem tej mobilizacji jest przygotowywana obecnie unijna norma, dotycząca przede wszystkim tzw. artykułów hiperkalorycznych.

Według nowego prawa, w reklamach nie będzie można sugerować, że produkty o wysokiej zawartości cukru oraz tłuszczu są zdrowe i są elementem zrównoważonego odżywiania. Nie będą one mogły zawierać żadnego "pozytywnego przesłania".

Dziennik "La Repubblica" podkreśla, że jeśli norma ta wejdzie w życie, wiele nadawanych obecnie reklam będzie "nielegalnych". Najbardziej spektakularnym przykładem są właśnie reklamy kremu czekoladowego. Jego producent, cytowany na łamach prasy, twierdzi, że takie unijne rozporządzenie grozi tym, że w kryzysie znajdzie się cały przemysł cukierniczy.

Niedługo dojdzie do tego, że Nutella będzie traktowana przez Brukselę jak papieros i trzeba będzie na niej umieszczać etykietkę z ostrzeżeniem: "uwaga, po tym produkcie utyjecie" - powiedział wiceprezes firmy, która ją produkuje, Francesco Paolo Fulci.

Zakazanie Nutelli to ostatnie szaleństwo Brukseli - tak batalię tę podsumowało "Il Giornale".