Grenoble – jako pierwsze wielkie francuskie miasto - wprowadza zakaz ulicznych reklam handlowych! Nadsekwańskie media twierdzą, że to pierwszy taki przypadek w skali europejskiej. Według merostwa Grenoble, uliczne reklamy szpecą miejski pejzaż i męczą oczy mieszkańców.

Merostwo Grenoble zapowiedziało, że już wkrótce z tego miasta zniknie 326 reklamowych słupów, tablic i billboardów. Władze miejskie wykorzystały fakt, ze właśnie skończył się kontrakt z firmą, która je zainstalowała. W miejscach, gdzie znajdowały się billboardy, zasadzone zostaną po prostu drzewa. Zlikwidowanie reklam handlowych na przystankach autobusowych ma natomiast nastąpić za kilka lat, bo wtedy wygaśnie umowa z innym przedsiębiorstwem, które się nimi zajmuje.

Władze Grenoble wyjaśniły, że decyzja podjęta została po licznych petycjach mieszkańców - coraz bardziej zmęczonych wszechobecnością reklam na ulicach. Tym bardziej, ze najczęściej widzą te same reklamy w prasie i telewizji.

Przedstawiciele merostwa podkreślili, ze brak dochodów ze sprzedawanej przestrzeni reklamowej będzie miał mniejszy wpływ na stan miejskich funduszy, niż twierdzą przeciwnicy zakazu. Zyski z reklam ulicznych znacznie bowiem ostatnio spadły we Francji z racji coraz większej konkurencyjności przestrzeni reklamowej w internecie.