W siedzibie NASA w Waszyngtonie zaprezentowano nowe kosmiczne skafandry. Mają zostać użyte w czasie misji na Księżyc. Amerykańska Agencja Kosmiczna zapowiada, że ponownie wyśle ludzi na Księżyc do 2024.

Jeden z kombinezonów (pomarańczowy) nazywany Orion Crew Survival System przeznaczony jest do noszenia podczas startu na pokładzie statku kosmicznego Orion. Drugi o nazwie xEMU przeznaczony jest do działań poza statkiem kosmicznym, podczas spacerów po Księżycu, a potem na Marsie.  W czasie specjalnej prezentacji pokazano ich możliwości, sposób zakładania i ściągania.

Astronauci z programów Apollo w latach 60. i 70. XX wieku przewracali się czasem podczas spacerów po Księżycu. Nowe kombinezony umożliwiają astronautom zginanie w kolanach, kucanie, unoszenie przedmiotów nad głowami oraz pełne obroty rękoma. Astronauci będę mogli spędzić do ośmiu godzin na Księżycu w nowych kombinezonach.

Oprócz dziennikarzy najważniejszych stacji w pokazie uczestniczyli członkowie NASA Social. Jest to program dla osób, które obserwują agencję w mediach społecznościowych takich jak Twitter, Instagram czy Facebook i które udostępniają treści NASA na własnych kanałach. Co z tego mają?

Najlepsi możliwość uczestniczenia w imprezach organizowanych przez NASA jak również otrzymywania akredytacji uprawniających np. do obserwowania startu rakiet. Miłośnicy kosmosu i wszystkiego co się wiąże z jego eksplorowaniem i podbojem mają dzięki temu programowi możliwość spotkań z inżynierami, naukowcami, menadżerami NASA czy wreszcie z astronautami. NASA posiada ponad pół tysiąca odrębnych kont w mediach społecznościowych i największym wyzwaniem jest utrzymanie w nich spójności.

Każdy może być częścią programu NASA Social, również obcokrajowcy. Zanim jednak ktokolwiek zostanie zaproszony do programu, a potem na wydarzenia organizowane przez NASA musi publikować już na swoich kanałach treści Agencji. Jak zwykle osoby z popularnymi kontami mają największe szanse.

Opracowanie: