Japoński koncern motoryzacyjny Toyota wezwał do autoryzowanych serwisów 1,9 miliona samochodów hybrydowych Prius. Chodzi o wykrytą usterkę oprogramowania, która może prowadzić nawet do zatrzymania pojazdu. Akcja jest prewencyjna i bezpłatna.

Toyota poinformowała, że akcja serwisowa dotyczy m.in. 997 tysięcy aut w Japonii, 713 tysięcy w Ameryce Północnej i 130 tysięcy w Europie, w tym około 500 w Polsce.

Kłopoty z oprogramowaniem mogą prowadzić do uszkodzenia tranzystorów, przez co może spadać moc silnika, prowadząc nawet do jego unieruchomienia. Problem dotyczy aut Toyoty Prius trzeciej generacji wyprodukowanych w okresie marzec 2009 - luty 2014

Żaden inny model hybrydowy Toyoty i Lexusa - jak zapewnia koncern w przesłanym nam oświadczeniu - nie jest objęty akcją. Właściciele samochodów zostaną powiadomieni listownie przez firmę. Autoryzowana Stacja Obsługi Toyoty dokona zmiany oprogramowania modułu zarządzania mocą pojazdu hybrydowego. Usługa zostanie przeprowadzona bezpłatnie i zajmie około 40 minut - zaznacza Toyota Motor Poland.

To nie pierwsza tego typu akcja w historii japońskiego koncernu. W 2009 roku producent musiał wezwać do serwisów ponad 14 milionów aut m.in. w związku z problemami z pedałem gazu i hamulcami.

(j.)