Pol-Mot zostanie inwestorem strategicznym w Daewoo Motor Polska. Holding będzie miał 75 procent udziałów w lubelskiej spółce. Pol-Mot chce uruchomić w Lublinie produkcję samochodów dostawczych LD-100. Jeśli wczorajsza umowa zostanie sfinalizowana lubelska fabryka zostanie uratowana przed katastrofą.

Umowa umożliwi produkcję nowego samochodu dostawczego za około dziewięć miesięcy. "Na podstawie tej umowy Pol-Mot Holding SA dokona podwyższenia kapitału zakładowego DMP o równowartość 20 mln USD i odkupi od Daewoo Motor Co. tyle udziałów, aby osiągnąć 75 proc. w podwyższonym kapitale lubelskiej spółki" - podano w komunikacie prasowym. Stanie się tak, jeśli zostaną spełnione pewne warunki: Daewoo powinno zawrzeć umowy z bankami w sprawie restrukturyzacji zadłużenia spółki i uzyskać gwarancje Skarbu Państwa na nowe kredyty. Warunki mają być spełnione do końca lipca. Daewoo Motor Polska przynosi 5 milionów strat miesięcznie. W ciągu czterech pierwszych miesięcy tego roku wyprodukował tylko 1 050 samochodów dostawczych. W maju Pol-Mot zamówił 500 sztuk i na czerwiec - następne 500. Ponieważ lubelskim zakładom brakuje gotówki, Pol-Mot dostarcza zakupione od kooperantów części i podzespoły, a następnie odbiera samochody i płaci za usługę montażu. Pod koniec maja prezes DMP zapowiedział, że pracę w fabryce może stracić 1 100 osób z załogi liczącej obecnie 2 900 pracowników. Wcześniej zwolniono 900 osób. Co wynika z zawartej umowy, o tym w relacji naszego reportera Marcin Firleja:

Prawdopodobnie już w przyszłym tygodniu Daewoo Motor Polska podpisze z ośmioma bankami-wierzycielami porozumienie o restrukturyzacji prawie stu milionów dolarów długów lubelskiej spółki. Dodajmy, że Pol-Mot Holding SA jest polską grupą kapitałową złożoną z ponad 20 spółek z ograniczoną odpowiedzialnością i spółek akcyjnych. Działalność Pol-Mot Holding obejmuje m.in. sprzedaż samochodów i produkcję maszyn rolniczych oraz budownictwo.

foto RMF FM

06:15