W najbliższym czasie na ulicach Wrocławia wyznaczonych zostanie 1 000 nowych miejsc parkingowych w Strefie Płatnego Parkowania. To już pewne. Z kolei cztery osiedla podjęły uchwały o powiększeniu obszaru istniejącej strefy o ich tereny. Ostateczna decyzja dotycząca osiedli leży w rękach radnych miejskich.

Wrocław ma obecnie jedną z najmniejszych Stref Płatnego Parkowania spośród dużych miast w Polsce. Na koniec ubiegłego roku obejmowała 5 733 miejsc, z tego 4 455 z nich znajdowało się poza ścisłym centrum miasta. W Krakowie strefa obejmuje ponad czterokrotnie więcej miejsc postojowych - ponad 22 tysiące.

Gdzie powstaną nowe miejsca parkingowe?

W tym roku miasto - na wnioski Rad Osiedli - wyznaczy około 1 000 nowych miejsc parkingowych, montując 100 parkomatów. Urządzenia pojawią się na obszarach Przedmieścia Świdnickiego, Przedmieścia Oławskiego, Nadodrza, Ołbina i Szczepina.

Jesteśmy niezwykle zadowoleni z rozwoju Strefy Płatnego Parkowania na naszym osiedlu i bardzo się cieszymy, że niebawem na całym obszarze Przedmieścia Świdnickiego zostaną wyznaczone legalne miejsca postojowe. Nasi mieszkańcy w końcu mogą zaparkować swoje samochody w bliskiej odległości od mieszkania, a bezpieczeństwo i komfort poruszania się, szczególnie pieszych po osiedlu, jest naprawdę niewspółmierne do tego, co było jeszcze kilkanaście miesięcy temu - mówi Magdalena Szczepaniak, przewodnicząca Zarządu Osiedla Przedmieście Świdnickie.

O jakie ulice może powiększyć się Strefa Płatnego Parkowania?

Na tym jednak nie koniec zmian, bowiem jeśli 28 kwietnia, w trakcie sesji Rady Miejskiej Wrocławia, rajcy przyjmą uchwałę o powiększeniu Strefy Płatnego Parkowania, wrocławski obszar powiększy się o okolice Osiedla Henrykowskiego, Kępę Mieszczańską, ul. Jaracza, ul. Inowrocławską i ul. Rybacką. Tu także inicjatorem zmian są Rady Osiedlowe, które w trosce o mieszkańców podjęły stosowne uchwały.

Cytat

Mamy olbrzymi problem z parkowaniem na osiedlu i nie możemy tłumaczyć wszystkiego niewystarczającą liczbą miejsc parkingowy. Zastawione chodniki, przejścia dla pieszych, rozjeżdżone zieleńce, to nie tylko brak poszanowania prawa, ale przede wszystkim swoich sąsiadów. Wąskie, zabytkowe uliczki Osiedla Henrykowskiego nie są w stanie przyjąć takiej liczby aut, z którą mierzymy się na co dzień
- podkreśla Krzysztof Mazurkiewicz, przewodniczący Zarządu Osiedla Tarnogaj.

Strefa Płatnego Parkowania jest narzędziem, które ma pomóc uporządkować przestrzeń i odzyskać dla ludzi nasze osiedle, dziś zdominowane przez auta. Z pewnością nie rozwiąże całego problemu, jednak pomoże pozbyć się choćby aut, które pozostawiają osoby przesiadające się do tramwaju - dodaje Mazurkiewicz.

Opracowanie: