Podróżni będą mieli łatwiej na stacji Warszawa Gdańska. PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują tam dodatkowy peron. Skorzystają z niego osoby podróżujące pociągami dalekobieżnymi. Obiekt pozwoli także na lepsze zarządzanie ruchem kolejowym w Warszawie na czas modernizacji linii średnicowej. Podpisano już umowę na realizację inwestycji.

Jak poinformowały PKP PLK,  dodatkowy peron nr 5 na Warszawie Gdańskiej powstanie po północnej stronie stacji - od strony ul. ks. Romana Indrzejczyka

Jednokrawędziowy obiekt będzie miał minimum 200 metrów długości i 5 metrów szerokości oraz pozwoli na obsługę pociągów dalekobieżnych zmierzających w kierunku m.in. Krakowa i Katowic. 

Stacja Warszawa Gdańska to ważny punkt na kolejowej mapie Warszawy, która pozwala na czas dużych inwestycji dojechać sprawnie pociągiem do stolicy. Wychodząc naprzeciw potrzebom podróżnych, dodatkowo poprawiamy funkcjonalność stacji, tak bardzo potrzebnej w czasie przebudowy linii średnicowej – mówi Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Peron będzie miał 0,76 m wysokości, dzięki czemu podróżni wygodnie wsiądą do pociągów. Obiekt zostanie wyposażony w ławki, wiaty i system informacji pasażerskiej. 

Zaplanowano dwa dojścia do nowego peronu. Dostęp zapewnią schody oraz pochylnia od ul. Indrzejczyka w bliskim sąsiedztwie przejścia dla pieszych i wejścia do tunelu. 

Drugie dojście - również w postaci schodów i pochylni - będzie zapewnione od strony zachodniej kładki pieszej, która łączy perony z ul. Kłopot i ul. Felińskiego. Między nowym peronem a zachodnią kładką powstanie chodnik.

W ramach zadania wybudowany zostanie drugi chodnik po południowej stronie stacji i połączy zachodnią kładkę z wejściem do tunelu prowadzącym do stacji metra przy budynku dworca.

Zakończenie budowy nowego peronu zaplanowano do końca września, natomiast budowy chodnika po południowej stronie stacji do końca października br.