Gotowe jest już 70. procent odnawianego Dworca Zachodniego w Warszawie. Po przebudowie ma być to największy węzeł przesiadkowy w Polsce. Plac budowy znajduje się pomiędzy peronami dworca, z którego codziennie korzysta około 60. tysięcy pasażerów i przejeżdża średnio tysiąc pociągów. Przebudowa ma się zakończyć za rok.

Obecnie trwają prace na peronach 3, 4 i 5. Konstruowane są nowe perony i budowana jest nowa hala nad tymi peronami. Trwają prace po zachodniej stronie głowicy stacji, między dzielnicą Włochy a stacją Warszawa Zachodnia. Wykańczamy poziom minus 1. Tam będzie przejście pomiędzy peronami. Stawiamy budynek hali dworca. Jest już gotowa stalowa konstrukcja, która będzie przeszklona. Tam będzie wiele punktów handlowych. Pasażerowie wejdą tam w połowie przyszłego roku - zapowiada rzecznik wykonawcy przebudowy Dworca Zachodniego Michał Wrzosek.

Najbliższe zmiany pasażerowie mają odczuć w czerwcu. Wtedy gotowe mają być windy, którymi będzie można dojechać z poziomu peronów na kładkę. Nie trzeba będzie tam dostawać się schodami - dodaje w rozmowie z naszym reporterem Michał Wrzosek. 

Jesienią do użytku mają być oddane do użytku kolejne perony. Najpóźniej gotowe będą perony 1 i 2 od strony alej Jerozolimskich. Na miejscu pozostawiony ma zostać warszawski grzybek, który góruje nad torami stacji Warszawa Zachodnia. Działa tam tzw. nastawnia dysponująca.

"We wrześniu pasażerowie na nowych peronach"

We wrześniu pasażerowie skorzystają z nowych peronów o numerach 3, 4 i 5. Tam będą nowe poczekalnie, z ławkami, wygrodzonymi ścianami, tak jak jest na peronach 8 i 9, które już działają, nowe perony są zadaszone. Przepustowość na pewno będzie większa. To w ostatecznym rozrachunku zależy od przewoźników po zakończeniu tej inwestycji. W ciągu doby zatrzyma się na Dworcu Zachodnim około półtora tysiąca pociągów - zapowiada Michał Wrzosek.

W czasie wakacji na średnicowej linii podmiejskiej w Warszawie szykują się utrudnienia. Szczegóły możecie sprawdzić tutaj

 

 

Opracowanie: